بهره‌برداری از معدن و کارخانه استحصال شمش طلا در قروه


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی، فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری می‌رسد.

«محمد دره‌وزمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی، امروز(سه‌شنبه 8 دی‌ماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قروه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که همه بخش‌های خط تولید، راه‌اندازی و تولید آزمایشی طلا انجام گرفته است، افزود: این پروژه که حاصل سرمایه‌گذاری خارجی است، زمینه اشتغالزایی بالغ بر 300 نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان این‌که مدت بهره‌برداری این پروژه هفت ساله است، خاطرنشان کرد: در سال نخست آغاز این پروژه یک میلیون تُن کانسنگ با عیار 1.24 گرم در تُن، در سال دوم 1.5 میلیون تُن، در سال سوم 2 میلیون تُن و در سه سال بعدی 2.9 میلیون تُن کانسنگ طلا از معدن ساریگونی شهرستان قروه استخراج شده است.

وی با اعلام این‌که ذخیره قطعی این معدن در این فاز 14 میلیون و 800 هزار تُن کانسنگ طلا با عیار 1.24 گرم در تُن می‌باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون برای بهره‌برداری از این معدن 78 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

دره‌وزمی، محدوده کانسار طلای ساریگونی را فاصله 34 کیلومتری شمال شرق شهرستان قروه و در حد فاصل روستاهای داشکسن، بهارلو، نی بند دانست و گفت در ابتدای سال 2012 این معدن به شرکت قزاق واگذار شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از معدن و کارخانه استحصال شمش طلا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: عملیات ساخت و نصب کارخانه استحصال طلا در طول مدت 18 ماه به انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان این‌که بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2017 میزان تولید طلا در این معدن به چهار تُن می‌رسد، یادآور شد: شهریورماه کار بهره‌برداری از معدن طلای ساریگونی به اتمام رسیده و تولید آزمایشی آن در مهر و آبان‌ماه انجام شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از کارخانه تولید شمش منیزیم فردوس