سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان زخم‌های بستر از طریق لیزر / بهره‌برداری از دستگاه لیزری تشخیص سرطان پوست


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، رضا فکرآزاد در نشست خبری که در مرکز لیزر بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد، اظهار داشت: کنگره تازه‌های لیزر پزشکی 7 تا 9 بهمن‌ماه سال جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود. این کنگره دارای امتیاز بازآموزی بوده و مهلت ارسال آثار نیز تا سی‌ام آذرماه است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی [email protected] ارسال کنند.

فکرآزاد در رابطه با محورهای کنگره تازه‌های لیزر پزشکی گفت: مبانی فیزیک پزشکی لیزری، علوم جراحی، چشم‌پزشکی، دراماتولوژی و علوم دندان پزشکی از محورهای کنگره تازه‌های لیزر پزشکی است. همچنین رشته‌هایی همچون انکولوژی، بی‌هوشی، درد و طب فیزیکی، فیزیوتراپی، پرستاری در پزشکی لیزری و لیزر در فناوری نوین در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران ادامه داد: لیزر پزشکی می‌تواند در کمک به بیمارانی که از ناتوانی رنج می‌برند مؤثر واقع بشود همچنین لیزر توانایی کاهش اثرات ضد التهابی و درد را دارد.

رئیس انجمن لیزر پزشکی کشور نیز برگزاری کنگره را محلی برای ایجاد انگیزه در میان پزشکان و زمینه ای برای ارائه متدهای نوین درمانی عنوان کرد. و گفت: علم لیزر سریع تر از علوم پزشکی حرکت می کند با وجود این تکنولوژی ها و دانش آکادمیک موجود، اما؛ حرکت ما در این زمینه کند است.

فکرآزاد با اشاره به اینکه لیزر در سه حوزه تشخیص، آموزش و درمان کمک کننده است، بیان کرد: در حال حاضر حتی تشخیص های ابتدایی مانند پوسیدگی دندان و شناسایی رگ در هنگام تزریق هم از طریق لیزر انجام می شود، اما؛ این تکنولوژی ها به دلیل وجود تحریم ها در کشور ما متداول نشده است.

وی استفاده از لیزرهای کم توان را در درمان زخم و ترمیم بافت ها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: به راحتی می توانیم زخم های بستر و زخم های ناشی از دیابت را از طریق لیزر درمان کنیم.

 رئیس انجمن لیزر پزشکی کشور استفاده از دستگاه های لیزر در آرایشگاه ها و مراکز غیرتخصصی را خطرناک عنوان کرد و افزود: افرادی برای کسب سود مالی بدون اطلاعات علمی از این دستگاه ها استفاده می کنند که متاسفانه عوارضی برای مردم به جای می گذارد.

فکرآزاد ادامه داد: هر چند در سال های گذشته بررسی شکایات مردم در خصوص لیزر انجام می شد، اما؛ آمار دقیقی از آن به دست نیامد.

 وی از بهره‌برداری دستگاه تشخیص سرطان پوست از طریق لیزر در حاشیه  کنگره تازه‌های لیزر پزشکی  خبر داد و گفت: استفاده از این روش هزینه‌های کمتری نسبت به سایر روش‌های تشخیص سرطان دارد. همچنین با استفاده از این روش می‌توان مراحل رشد تومور را در بدن شناسایی کرد.

انتهای پیام

http://fna.ir/8ZU6NK


ویدیو مرتبط :
درمان زخم بستر و هر نوع زخم دیگری