سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رأی‌الیوم: کشورهای مرتجع عربی آرزوی دیرینه بن‌گوریون را محقق کردند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای نوشت: امروز می‌توانیم بگویم که امپریالیسم، صهیونیسم و عرب‌های مرتجع توانستند که آرزوی "دیوید بن گوریون" اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محقق کنند. وی در دهه پنجاه قرن گذشته نخست وزیر اسرائیل بوده و کسی است که از وی به‌عنوان بنیانگذار اسرائیل یاد می‌کنند.

بن گورین گفته بود که اسرائیل به‌کمک زرادخانه‌های هسته‌ای خود به عظمت نمی‌رسد بلکه با فایق آمدن بر ارتش‌های عربی مصر، عراق و سوریه می‌تواند به عظمت برسد.

با وجود آنکه خطر ارتش‌های عربی که در اطراف اسرائیل بودند با شیوه‌های متمرکز و در مدت زمان طولانی از بین رفته بود، اما واشنگتن همواره به اسرائیل تسلیحات منحصر به فرد و پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها را می‌داده تا برتری کمی و کیفی ارتش اسرائیل را تضمین کند.

واشنگتن همواره همراه تل‌‌آویو در ارزیابی خطرات فزاینده در اطراف اسرائیل بوده به‌خصوص آنکه افق شکل متغیرهای اقلیمی مخصوصاً پس از توافق هسته‌ای با ایران، غیرواضح است. ایران به تأمین موشک و تسلیحات پیشرفته حزب‌الله می‌پردازد، اقدامی که باعث نگرانی سیاستمداران اسرائیل شده چون آنها از دستیابی حزب‌الله به تسلیحاتی که توازن قوا را از بین ببرد بیمناک هستند.

بر اساس موضوعاتی که گفته شد، ژنرال تال کلمن، فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل گفت که مسابقه تسلیحاتی که در میان کشورهای منطقه آغاز شده امکان دارد که برتری نظامی ارتش و نیروی هوایی اسرائیل را از بین ببرد.

مسابقه تسلیحاتی در میان کشورهای خاورمیانه طی سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

وی معتقد است که این کشورها با صدها میلیارد دلار، سلاح‌های پیشرفته‌ای را در اختیار گرفته‌اند که شامل جنگنده‌ها، موشک‌های هوا به زمین و سلاح‌های بالستیک است اما اسرائیل از سرعت تغییراتی که در منطقه روی می‌دهد و امکان دارد که نتایج منفی بر امنیت ملی اسرائیل و توازن قوا در منطقه داشته باشد، نگران است.

کلمن معتقد است کشوری که امروز دوست اسرائیل است امکان دارد فردا به دشمن آن تبدیل شود.

ژنرال کلمن به توانایی‌های جنگنده اف‌ــ‌35 که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده می‌کند و می‌تواند به برتری ارتش اسرائیل کمک کند، اشاره کرد.

وی گفت که دو جنگنده از آنها در اواسط ماه دسامبر آتی در اختیار اسرائیل قرار خواهد گرفت و بر اساس برنامه نیروی هوایی اسرائیل،‌ از سال 2017 این ارتش می‌تواند از این جنگنده‌ها استفاده کند.

علاوه بر آن، کلمن در سخنانش به تهدیدی که ایران در منطقه برای اسرائیل دارد اشاره کرد و گفت که تهران در حال ارسال گسترده سلاح به سازمان‌هایی است که در مقابل اسرائیل قرار دارند.

همچنین روزنامه هاآرتص چند ماه پیش در گزارشی نوشت که پس از توافق هسته‌ای با ایران،‌ وزیر دفاع و مقامات برجسته اسرائیلی مخالفت خود با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکایی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را ابزار داشتند.

این روزنامه نوشت که مقامات ارشد اسرائیل نمی‌خواهند که این کشورها توانایی‌های نظامی کلیدی در دست داشته باشند.

انتهای پیام/.*


ویدیو مرتبط :
آمریکا برای کشورهای عربی آرزوی موفقیت کرد