فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه نقاشی با الهام از اشعار مولانا


به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، ایده اصلی این نمایشگاه ابیاتی از شعر رنگ و بی رنگی مثنوی معنوی مولاناست. این مجموعه شامل 10 اثر است و تابلوهایی که با رنگ های شفاف کار شده اند عمدتا اکسپرسیو، فیگوراتیو و آبسترک و آثار بدون رنگ نیز آبسترک هستند.
به گزارش روابط عمومی نگارخانه شهر کتاب ، جمشید پور که از کودکی به واسطه مثنوی خوانی پدرش با اشعار مولانا آشنا شده است، دلیل انتخاب این اشعار را مفاهیم اندرز گونه آن ها می داند که برای تمام اقشار جامعه و احوالات مردم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
این نمایشگاه 27 آذرماه در نگارخانه شهر کتاب فرشته افتتاح می شود و تا هشتم دی ماه از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

**کودکان صلح و دوستی را نقاشی کردند
نمایشگاه نقاشی کودکان دوستی با موضوعات صلح، دوستی و کم آبی برپا می شود.
به گزارش روابط عمومی نگارخانه ایوان سپید این نمایشگاه نتیجه سه ماه تلاش کودکان است که برای هر اثر، داستان جداگانه ای تعریف و پایان آن به کودک واگذار شده است تا در کنار آموزش تکنیک هایی مانند اکریلیک و پاپیه ماشه و نحوه به کارگیری ابزار روی سطح بوم، خلاقیت، شناخت، مهارت و جسارت در کار و در درون کودک شکل گیرد.
میثم نژادرسولی مدیر نگارخانه ایوان سپید با اشاره به وابستگی کودکان امروز به کامپیوتر و موسیقی و فیلم های خشن، گفت: کودک امروز، تنها و وانهاده است و نیاز بیشتری به بازی های ساده و گاه سنتی دارد. او به خواندن کتاب هایی با مضمون و تصویر درست نیاز دارد تا ارزش هایی مانند شادی، دوستی، بخشش و صلح را بهتر درک کند.
وی ادامه داد:کودکان در خلال خلق این آثار، مکاتبی را مانند سوررئالیسم و امپرسیونیسم با بیانی ساده و بدون دور شدن از آرامش و لذت نقاشی تجربه کرده اند.
آبتین عسگری، آیرین رستمی، آنیتا نمازی زاده، آرتمیس هدایتی، آنیسا کاوند، باران محمودی، خورشید زندآوری، هانا مدنی، پارمیس هاشمی سپهر، صدف سعیدی، روشا جعفری، رامونا خانجانپور، مونا خانجانپور، گلاره اعلانژاد، کارن جهانآبادیان، ستایش رضاخانی و مهشید باقریان کودکان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه کودکان دوستی از 27 آذر ماه تا 9 دی ماه ادامه خواهد داشت علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند به نشانی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، مراجعه کنند.

** رنگ و بی رنگی با اشعار مولانا جان می گیرد
رنگ و بی رنگی مجموعه ای از آثار نیلوفر جمشیدپور است که آدینه 27 آذرماه در نگارخانه شهرکتاب فرشته افتتاح می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرکتاب فرشته، این نمایشگاه انفرادی بوده و ایده اصلی آن ابیاتی از شعر رنگ و بی رنگی مثنوی معنوی مولانا است. آثار این نمایشگاه شامل 10 تابلو می شوند که در آن ها با رنگ های شفاف کار شده و عمدتا اکسپرسیو، فیگوراتیو و آبسترک هستند. آثار بدون رنگ جمشیدپور نیز آبسترک هستند.
نیلوفر جمشیدپور که از کودکی به واسطه مثنوی خوانی پدرش با اشعار مولانا آشنا بوده، علت انتخاب این اشعار را مفاهیم اندرزگونه آنها می داند که برای تمام اقشار جامعه و احوالات مردم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
این نمایشگاه تا هشتم دی ماه و از ساعت 17 تا 21 در محل نگارخانه شهرکتاب فرشته پذیرای علاقه مندان است.
فراهنگ**9362** 9338 ** 1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اشعار عرفانی (بیشتر اشعار مولانا) - a gift of love