طرز تهیه خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای


مواد لازم خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای

گوجه‎فرنگی 400گرمزیتون سیاه 16 عددپیاز 2 عددهویج 2 عددکرفس 2 ساقهفلفل دلمه‎ای قرمز 1 عددفلفل دلمه‎ای سبز 1 عددسیر 4 حبهسرکه سفید 1 پیمانهروغن زیتون بکر 6 قاشق سوپخوریرب گوجه 2 قاشق سوپخوریجعفری ریز 2 قاشق سوپخوریفلفل سیاه 1 قاشق چایخورینمک 1قاشق چایخوری

خوراک سبزیجات مدیترانه ای  ، طرز تهیه خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای ، خوراک سبزیجات

طرز تهیه خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای

     4 قاشق سوپخوری روغن زیتون را در تابه‎ای بزرگ روی شعله متوسط حرارت دهید. پیاز، هویج و کرفس خرد شده را اضافه کرده و برای 10 دقیقه آن ها را سرخ کنید؛ گهگاهی هم بزنید.    فلفل دلمه‎ای‎ ها را  از سمت پوست روی سینی گریل قرار داده به مدت 25 دقیقه با دمای 200 درجه سلسیوس گریل کرده و پوست آن را بکنید.    فلفل دلمه‎ای‎ ها و سیری که از قبل ریز کرده‎اید را اضافه کنید و برای 5 دقیقه مواد را سرخ کنید.    گوجه‎فرنگی‎ های فیله شده، سرکه، رب گوجه، نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را به مخلوط بالا اضافه کنید و هم بزنید.    درپوش ظرف را بگذارید تا 15 دقیقه جوش بزند. غذای شما آماده است.    زیتون‎ ها را به 4 قسمت برش دهید، جعفری که از قبل ریز کرده‎اید با 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون را بیافزایید و سرو کنید. 

طرز تهیه خوراک سبزیجات مدیترانه ای  ، خوراک سبزیجات ، غذا های گیاهی

نکات تکمیلی در مورد خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای

خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای جزو غذاهای رژیمی میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 0 دقیقه میباشد .خوراک سبزیجات مدیترانه‎ ای را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 2 نفر مناسب میباشد .


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه سالاد مدیترانه ای