اختصاص اعتبار 370 میلیارد تومانی دولت برای تقویت بیمه روستایی وعشایر


مدیرعامل صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران گفت: در سال‌جاری ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تقویت بیمه روستایی عشایری از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، علی قمی در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر شهرستان نوشهر در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه جامعه هدف استان مازندران برای بیمه عشایری و روستایی ۴۶۱ هزار نفر است، اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۶۲ هزار نفر در مازندران بیمه روستایی و عشایری شده‌اند که که نسبت به سهمیه مورد نظر ناچیز است.

وی افزود: بیمه عشایری روستایی در جهت گسترش عدالت اجتماعی و جلوگیری از فقر و ایجاد اقتصاد پایدار در روستاها در اواخر دولت اصلاحات ایجاد شد و در دولت‌های دیگر نیز مورد توجه بود و در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر مازندران تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های بالادستی کشور، قرار شد در برنامه پنجم تمامی دهک‌های جامعه که زیر مجموعه هیچ بیمه‌ای نیستند بیمه شوند و گستره چتر بیمه در تمامی جامعه صورت گیرد که این امر در برنامه پنجم اتفاق نیفتاد و در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفت.

قمی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین استراتژی دولت تدبیر، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه است، اظهار کرد: با توجه به جامعه هدف و مشمولینی که داریم و اقداماتی که بیمه روستایی عشایری ارائه می‌دهد، باید دست به دست هم دهیم تا بیمه روستائیان به یک معارف عمومی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساکنین روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و چه آنهایی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند و در روستا دارای مزرعه و کرت هستند مشمول این بیمه می‌شوند.

این مسئول متذکر شد: این بیمه شامل همه افراد بالای ۱۸ سال می‌شود و افراد زیر ۴۰ سال نیاز به گواهی سکونت ندارند همچنین افراد غیر مزدبگیر و اعضاء نظام مهندسی کشاورزی می توانند از این بیمه بهره مند شوند.

قمی به دیگر ویژگی‌های بیمه روستایی عشایری پرداخت و گفت: مستمری پیری، مستمری بازماندگان، حوادث ناشی از کار و انتقال سوابق و نداشتن سقف سنی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بیمه است.

وی با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن در تمامی اقصی نقاط کشور از دیگر اهداف این بیمه است، یادآور شد: در سال‌جاری ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه برای تقویت بیمه روستایی عشایری از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: سهم شهرستان نوشهر تا پایان سال ۴۱۰۰ نفر تعیین شده که تاکنون حدود 2000 نفر تحت پوشش قرارگرفته‌اند و ضروری است با تلاش بخشداران، دهیاران و شوراها این تعداد به سقف مورد نظر برسد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستایی عشایری مازندران با اعلام رضایت از وضعیت بیمه روستایی در بخش کجور اظهار کرد: این بخش یکی از کارگزاران فعال استان است که در بخش کجور توانست با سعی و تلاش و حمایت بخشدار به موفقیت‌های خوبی دست یافت و به عنوان کارگزار نمونه از مدیرعامل بیمه عشایری کشور لوح سپاس دریافت کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اختصاص اعتبار برای بازسازی معادن