فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



توجه به روحیه جهادی در كتاب سبك زندگی اسلامی


به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا، حسن ملكی با حضور در سرای اهل قلم بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در شهر آفتاب ضمن ارزشمند دانستن این كتاب منتشر شده از سوی پژوهشگاه امام صادق(ع)، افزود: تاكنون كتاب‌های بسیاری با موضوع سبك زندگی اسلامی منتشر شده كه كار تحقیقی دقیقی نداشتند، اما در این كتاب مولفه‌ها و شاخص‌های سبك زندگی اسلامی تبیین شده است.
وی ادامه داد: یكی از ویژگی‌های مثبت این كتاب شاهكاری است كه نویسندگان آن تنظیم كرده‌اند. به ترتیب موضوعاتی مانند ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با دیگر انسان‌ها، ارتباط با طبیعت، در آن به صورت داستان‌وار مخاطب را به دنبال خود می‌كشاند؛ دیگر ویژگی مهم این كتاب تعریف مفاهیم سبك زندگی اسلامی به نحوی است كه خواننده آن متن را خوب درك می‌كند.
ملكی پرداختن به سبك زندگی با رویكرد جهادی و انقلابی از سوی نویسندگان این كتاب را نیز یكی دیگر از شاخص‌های مهم آن دانست و عنوان كرد: در این كتاب سبك زندگی با رویكرد جهادی و انقلابی در راستای منویات مقام معظم رهبری ذكر شده است كه ایشان تاكید بر حساس بودن همگان در مقابل نقشه‌های دشمنان اسلام داشته‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه نشست نقد كتاب «سبك زندگی اسلامی به صورت بومی» افزود: یكی از معایب اصلی كتاب سطح زندگی اسلامی این است كه در مقدمه این كتاب مقوله مهمی با عنوان ارتباط انسان با طبیعت آمده، اما در متن تنها به مقدمه‌ای برای معرفی این موضوع بسنده شده است. موضوع انسان با طبیعت معضل اصلی در جهان و همه كشورهاست كه انسان چگونه با طبیعت و محیط زیست نامهربانی می‌كند و موجب به خطر افتادن زندگی همه موجودات می‌شود. جا دارد به این مقوله مهم با محوریت سبك زندگی اسلامی در این كتاب مفصل‌تر پرداخته شود.
حجت‌الاسلام محمد شب دینی نویسنده كتاب سبك زندگی اسلامی نیز در این نشست درباره‌ اهداف خود از تالیف این اثر گفت: هدف اصلی تالیف این كتاب، ارایه شاخص‌های سبك زندگی اسلامی است كه در زندگی هر شخص به صورت كاربردی قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد؛ به این معنی كه سایر كتاب‌های منتشر شده با موضوع سبك زندگی اسلامی بیشتر مسایل عمومی را مطرح كرده است و قابلیت اندازه‌گیری در زندگی و جامعه را ندارد.
وی خاطرنشان كرد: كتاب‌های منتشر شده سایر نویسندگان در زمینه سبك زندگی اسلامی به جای پرداختن به مسایلی همچون شاخص‌ها و مولفه‌های یك زندگی اسلامی مبتنی بر اصول اسلامی، مطالب كلی ارایه كرده‌اند.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، نشست نقد كتاب سبك زندگی اسلامی با حضور حجت الاسلام محمد شب دینی مسوول گروه فقه دانشگاه امام صادق (ع)، عباسعلی عظیمی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)، حسن ملكی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه نشر دانشگاهی دانشگاه امام صادق (ع) در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی كتاب برگزار شد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ساعت 10 تا 20 روزهای 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم) ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
فراهنگ**9362**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زندگی به سبک جهادی - گروه جهادی محبین الائمه-دلگان 1390