سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرانه تولید عسل کشور 950 گرم/صادرات ۵ هزارتن عسل


حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: سال گذشته 75 هزار تن عسل در کشور تولید و حدود 5 هزار تن از آن صادر شد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید عسل در ایران حدود 950 گرم است، افزود: در حالی که سرانه مصرف عسل در دنیا حدود 250 گرم است، سرانه مصرف این ماده ارزشمند در کشور 950 گرم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد برنامه تولید ژله رویال (غذای ملکه زنبور عسل) در کشور که ماده‌ای با ارزش و خواص درمانی فراوان است، اظهار داشت: ژله رویال یکی از محصولات جانبی است که در کنار تولید عسل توسط زنبور عسل از هر کندو بدست می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر میزان تولید این ماده از هر کندو بسیار کم و حدود 7 تا 8 گرم است، اما در تلاش هستیم، تا با مطالعه و آموزش میزان تولید آن را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات زنبورداران برای تولید ژله رویال نشستی با زنبورداران برگزار شده و در تلاش هستیم تا با کسب دانش تولید این ماده از چینی‌ها میزان تولید ژله رویال را در کندوهای زنبورعسل افزایش دهیم.

براساس این گزارش: ژله رویال یک ماده ارزشمند با خواص غذایی و درمانی است که زنبورهای عسل به عنوان غذای ملکه آن را تولید می‌کنند.

این ماده ارزشمند کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی و صنعت دارد، اما از آنجا که تولید آن در هر کندو حدود 7 یا 8 گرم است، نیاز داخلی به آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

در هر کندوی زنبورعسل چینی‌ها 12 کیلو ژله رویال به دست می‌آورند.

این ماده بسیار گران قیمت است و در صورت افزایش تولید، برای کشور بسیار ارز آور خواهد بود.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/10JGJ0


ویدیو مرتبط :
کاهش تولید عسل ارگانیک در کشور به دلیل مصرف سموم و کودهای شیمیایی