سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واردات حافظه رایانه و DVD به پای عینک آفتابی نرسید


واردات حافظه رایانه و DVD به پای عینک آفتابی نرسیدتسنیم/ ظرف ۱۰ ماه گذشته واردات قانونی عینک آفتابی ۳۶.۴ درصد بیشتر از حافظه رایانه (RAM) و ۲۴.۷ درصد بیشتر از واردات CD و DVD بوده است.

نگاهی به آمار صادرات و واردات اقلام تعرفه‌ای کشور از مبادی قانونی نشان می‌دهد که 40 هزار و 497 کیلوگرم دیسک فشرده لیزری یکبار قابل ضبط CD/R و DVD/R به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون و 800 هزار و 815 ریال ظرف مدت 10 ماه وارد کشور شده است.

البته سه برابر وزن این تعرفه وارداتی، صادرات دیسک فشرده لیزری یکبار قابل ضبط CD/R و DVD/R داشته‌ایم که مجموع ارزش ریالی آن بیست میلیارد و 878 میلیون و 932 هزار و 462 شده است؛ بنابراین قطب صادراتی ایران در این بخش پررنگ‌تر است هرچند که رویه استفاده از دیسک‌های فشرده لیزری در دنیا CD/R و DVD/R رو به کاهش است.

مروری در بخش تعرفه‌های سخت‌افزاری نشان می‌دهد که ظرف سه فصل و یک ماه 37 هزار و 20 حافظه فرار رایانه (RAM) از مبادی قانونی وارد کشور شده که مجموعا چهار میلیون و 330 هزار و 50 دلار ارزبری برای کشور داشته است.

ارزش ریالی واردات حافظه فرار رایانه (RAM) نیز 127 میلیارد و 464 میلیون و 764 هزار و 742 ریال بوده است. در حالیکه ارزش وزنی واردات این تعرفه کمتر از واردات دیسک‌های فشرده لیزری بوده اما ارزش ریالی آن 28 برابر CD/R و DVD/R ثبت شده است.

نکته قابل تأمل این است که حجم واردات هر دو قلم کالا کمتر از واردات عینک آفتابی به وزن 50 هزار و 516 بوده است.

ظرف 10 ماه گذشته 41 میلیارد و 170 میلیون و 826 هزار و 358 ریال واردات عینک آفتابی از مبادی گمرکی ثبت شده است.

در همین مدت زمان، صادرات پنج هزار و 600 کیلوگرم عینک آفتابی به ارزش 767 میلیون و 605 هزار ریال نیز برای کشور درج شده است.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
سلطان حافظه(عینک آفتابی)