گزارش سایت فرانسوی درباره وضعیت سوشا مکانی


به گزارش پایگاه اینترنتی sofoot فرانسه، سوشا مکانی چند روز پیش دستگیر و زندانی شد تا دروازه‌بان اول سرخ‌پوشان پایتخت با خاطره‌ای تلخ نیم فصل نخست را به پایان ببرد.

پایگاه اینترنتی معتبر sofoot در گزارشی به بررسی این اتفاق پرداخته است: "یک عکس در گوشی اسمارت فون عواقب سنگینی برای دروازه‌بان پرسپولیس داشته است. سوشا مکانی دروازه‌بان 22 ساله پرسپولیس و گلر سوم تیم ملی فوتبال ایران (سه بازی ملی) این روز‌ها عواقب انتشار عکس‌های شخصی‌اش را می‌پردازد. او روز سوم ژانویه دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد. او از طرف پلیس متهم به فساد و تخلف شده است.

عکس‌هایی از سوشا مکانی منتشر شده که با قوانین ایران تطابق ندارد. او که الگوی خیلی از جوانان ایرانی است اکنون به عنوان مردی غرب‌زده خود را نشان داده است.

دوم ژانویه، سوشا مکانی سوژه اصلی شبکه‌های مجازی در ایران شد. شبکه‌های مجازی نظیر تلگرام که در ایران از فیسبوک محبوب‌تر است. عکس‌های مهمانی او به سرعت در شبکه‌های مجازی بین ایرانی‌ها پخش شد. سوشا بعد از آن یک ویدئویی ایجاد کرد که در آن توضیح داد که جریان این عکاس و این اتفاق چه بوده است که البته تاثیری نداشت و پلیس ایران او را تحت تعقیب قرار داد و دستگیر کرد تا دروازه‌بان سوم تیم ملی ایران از آن زمان در حبس باشد.

دروازه‌بان اهل بندرانزلی فوتبال ایران، اکنون حمایت باشگاه خود را از دست داده است. اتفاقی که به نظر می‌رسد از طرف باشگاه پرسپولیس سیاسی باشد و این باشگاه در واقع مجبور به اتخاذ این سیاست در قبال دروازه‌بان خود شده است و به همین خاطر این باشگاه به دنبال جذب یک دروازه‌بان دیگر است تا او را جانشین سوشا مکانی کند و حتی با چند دروازه‌بان نیز مذاکره انجام داده است.

پسر بد فوتبال ایران نباید خیلی در زندان باشد. وکلای او سرگرم بررسی پرونده هستند و به نظر می‌رسد هک شدن تلگرامش باعث اخاذی و انجام این کار از طرف افرادی شده است که به حساب سوشا مکانی دستبرد زده‌اند.

در ایران بزرگانی چون علی دایی و علی پروین حمایت خود را از این دروازه‌بان اعلام کردند و عنوان کردند که نباید با سرنوشت فوتبالی او بازی شود".

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
جشن تولد سوشا مکانی