از روبوسی دو کاندیدای رقیب تا صحبت‌هایشان در خصوص انتخابات


مهدی چمران و غلامرضا بصیری پور که به عنوان کاندیداهای ریاست سومین سال از چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها صبح امروز در بیست و سومین اجلاس عمومی خود را در معرض رای نمایندگان این شورا قرار دادند، پس از برگزاری انتخابات و انتخاب مهدی چمران به عنوان رییس یک سال آتی این شورا صحبت‌هایی را در جمع خبرنگاران انجام دادند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی چمران رئیس منتخب شورای عالی استان‌ها،‌مدیریت واحد شهری را در راس برنامه‌های یکسال آتی خود در سمت رئیس شورای عالی استان‌ها معرفی کرد و افزود: قطعا مدیریت واحد شهری در راس برنامه ها و ارتقای جایگاه شوراها به طور مستمر مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بی تردید از تجربه 9 ساله گذشته شورای عالی استانها استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تعامل و همکاری با دولت را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: شورای عالی استان‌ها وارد جناح بندی‌ها و سیاسی کاری‌ها نخواهد شد و در این شورا همه شهرها و روستاها زیر لوای شورای عالی استانها قرار می‌گیرند. در این شورا تهران با سایر شهرهای کشور هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

مهدی چمران در خصوص برنامه شورای عالی استان‌ها برای آبادانی در روستاها و شهرها گفت: معتقدم آبادانی شهرها از آبادانی روستاها می‌گذرد بنابراین آبادانی روستاها باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و تا آبادانی شهرها محقق شود. متاسفانه مدیریت شهری همیشه به عنوان یک شعار مطرح می‌شده اما هیچ گاه در عمل محقق نشده است. امیدواریم با کمک دولت این امر را محقق کنیم.

رئیس منتخب شورای عالی استانها در خصوص برنامه این شورا برای آلودگی شهرهای بزرگ گفت: آلودگی هوا در کلانشهرها مسئله حائز اهمیتی است اما باید خود این کلانشهرها پیشنهاداتشان را به شورای عالی استانها ارائه کنند تا در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس سابق شورای عالی استانها: اهل معامله نیستم

غلامرضا بصیری پور نیز در خصوص رای نیاوردن در سومین سال از چهارمین دوره شورای عالی استانها تاکید کرد: اهل معامله نیستم. به هیچ عنوان هیچ قولی در هیچ زمانی به فردی نداده‌ام تا در انتخابات به من رای دهد و تنها در چارچوب قانون عمل کرده‌ام.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر قول سفر به ترکیه برای افرادی که به وی رای داده‌اند گفت: به هیچ عنوان چنین قولی به فردی نداده‌ام و حتی به سفرهایی که مقرر شده بود به عنوان ریاست شورای شهر مشهد به برخی کشورها بروم با تصور اینکه هزینه اضافی است، نرفتم.بر همین اساس نیز این اظهار نظرها را به کلی رد می‌کنم.

انتهای یام


ویدیو مرتبط :
دمپایی و سنگ بر سر کاندیدای رقیب اسلامگرایان