علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کلاهبردار ی خواننده پاپ با شگرد واردات خودرو‌های لوکس


به گزارش خبرنگار مهر ۱۶ مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین و طرح شکایتی عنوان داشت که از طریق سایت دیوار با شرکتی آشنا شده که مدیر آن مدعی تهیه وام با مبالغ بالا در کمترین زمان بوده اما این شخص پس از دریافت مبلغ ۲۰ میلیون تومان و بدون انجام تعهدات خود در خصوص تهیه وام متواری شده است. 

 پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده  برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش ازطریق سایت دیوار با آگهی تبلیغاتی تحت عنوان «اخذ وام با مبالغ بالا، در کوتاهترین زمان» برخورد کردم ؛ با شماره تماس درج شده در داخل سایت تماس گرفته و جهت صحبت در خصوص مبلغ و شرایط دریافت وام با شخصی بنام "سجاد م" قرار ملاقات گذاشتم . با "سجاد " در یک دفتر تجاری در منطقه تهرانپارس ملاقات کردم ؛ او مدعی شد که می تواند وام مورد درخواست بنده به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را تهیه و در ازای آن مبلغی را تحت عنوان کارمزد دریافت کند ؛ پس از توافق بر سر میزان کارمزد و ... ، بهمراه "سجاد . م" به دفتر وکالتی در شهرستان اسلامشهر – شهرک واوان رفته و در آنجا بنده وکالتنامه ای را به ایشان در خصوص انجام اقدامات اداری بهمراه مبلغ ۲۰ میلیون تومان به عنوان درصدی از کارمزد جهت دریافت وام ، تحویل داده اما پس از آن دیگر وی پاسخگوی تماس های تلفنی من نبود؛ در زمان مراجعه دفتر کار ایشان در تهرانپارس نیز متوجه تعطیلی دفتر شرکت شدم". 

 کلاهبرداری به شیوه های مختلف

همزمان با اولین شکایت ، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که همگی از طریق سایت دیوار و یا آگهی تبلیغاتی روزنامه های کثیرالانتشار با شخصی بنام "سجاد " که خود را خواننده پاپ معرفی و حتی سایتی را در شبکه های مجازی ایجاد کرده بود ، شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. 

 یکی از شکات در خصوص شکایت خود از سجاد . م به کارآگاهان گفت : " قرار بود تا سجاد در ازای دریافت مبلغ ۷۰ میلیون تومان ، یک دستگاه خودرو هیوندا سانتافه را برای بنده وارد کشور کند اما با وجود پرداخت این مبلغ ، تاکنون هیچگونه اقدامی در این خصوص از سوی اوانجام نشد و پس از آن ناپدید شد". 

 مالباخته ای دیگر نیز در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری توسط "سجاد " به کارآگاهان گفت : "قرار بود تا "سجاد م" به میزان ۸۰ درصد ارزش ملک شخصی بنده اقدام به دریافت تسهیلات مالی برای من  کند ؛ به این بهانه و پس از مراجعه به دفتر وکالت در شهرستان اسلامشهر ، ومن وکالتنامه ای را در این خصوص تنظیم و به "سجاد "  تحویل دادم اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم که وی با استفاده از همین وکالتنامه اقدام به فروش ملک بنده آن هم به مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن کرده است " . 

 شناسایی مجرم سابقه دار

با بررسی اظهارات شکات و مالباختگان ، سایت اینترتی منتسب به متهم تحت عنوان خواننده پاپ و همچنین سوابق مجرمان سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی سجاد ( متولد ۱۳۶۳ ) شدند که از چند سال پیش تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار داشت . 

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم در یک پرونده "کلاهبرداری در پوشش فروش لیزینگی خودرو" تحت تعقیب مقام قضایی در شهرستان خرم آباد قرار داشته و در آن پرونده نیز دهها نفر اقدام به طرح شکایت از سجاد  کرده اد ؛ همچنین در پرونده ای دیگر ، "سجاد " در پوشش "دریافت تسهیلات بیمه ای" اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شکات کرده بود که با توجه به متواری بودن متهم ، از سوی مقام قضایی برای متهم حکم صادر شده و او در این پرونده نیز تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار گرفته است.

دستگیری متهم

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی آخرین مخفیگاه "سجاد " در شهر پرند ، با اخذ نیابت قضایی به این شهر اعزام و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است .

 در ادامه و با شناسایی یک دستگاه خودرو BMW به ارزش تقربی ۴۰۰ میلیون تومان که "سجاد "  آنرا از یک شرکت کرایه تومبیل تحویل و پس از آن متواری شده بود ، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و مشخص شد که متهم در شهر اهواز حضور دارد ؛ با توجه به احتمال متواری شدن متهم از شهر اهواز ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به شهر اهواز اعزام و سرانجام سجاد . م در حالیکه قصد داشت تا با ظاهری فریبنده (استفاده از خودروی گران قیمت و ...) اقدام به کلاهبرداری جدید در قالب "واردات خودروهای لوکس از خارج" کند ، او را دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 

 سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت : " با توجه به شیوه و شگردهای متنوع متهم در انجام کلاهبرداری که به صورت مشترک در تمامی آنها اقدام به انتشار آگهی از طریق سایت دیوار و بعضا آگهی های تبلیغاتی روزنامه های کثیرالانتشار کرده است ، از کلیه شکات و مالباختگانی که به شیوه و شگردهای اعلام شده مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای  شناسایی متهم به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند". 


ویدیو مرتبط :
بازداشت مدیرعامل شرکت کلاهبردار نگین خودرو آفتاب