علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تغيير مداوم مقررات و نبود استانداردهاي مشخص، مشکل شرکت‌هاي دانش‌بنيان سلامت


ايسنا/ مدير مرکز رشد فناوري سلامت ابن‌سينا از حمايت 500 ميليون توماني از شرکت‌هاي مستقر در اين مرکز رشد در سال جاري خبر داد و گفت: اين حمايت براي ساخت نمونه اوليه محصولات دانش‌بنيان شرکت‌هاي مستقر بوده است.

دکتر لادن گياهي با اشاره به گسترش فعاليت مرکز رشد سلامت ابن‌سينا وابسته به پژوهشگاه ابن‌سيناي جهاد دانشگاهي،‌ افزود: با توجه به توسعه فعاليت‌ها از مرکز رشد بيوتکنولوژي به مرکز رشد سلامت ارتقاء يافته‌ايم.

وي با اشاره به زمينه‌هاي تحقيقاتي اين مرکز رشد، اظهار کرد: توليد انتخابي گوساله‌هاي ماده پرتوليد، آنتي بادي، حوزه‌هاي مرتبط با نانو فناوري، توليد کيت‌هاي تشخيص ناباروري، کيت‌هاي ميکروبي و تجهيزات پزشکي (دستگاه حمل بيمار) از جمله زمينه‌هاي تحقيقاتي شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در اين مرکز رشد است.

گياهي، ارائه خدمات مشاوره‌اي در حوزه‌هاي مختلف چون حقوقي را از جمله زمينه‌هاي خدماتي اين مرکز نام برد و خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در اين مرکز رشد توانسته‌اند در مرحله نيمه صنعتي وارد بازار و حوزه تجاري‌سازي شوند.

مدير مرکز رشد فناوري سلامت ابن‌سينا با اشاره به حمايت‌هاي اعطا شده از سوي اين مرکز رشد به شرکت‌هاي دانش‌بنيان مستقر، گفت: در سال جاري حدود 500 ميليون تومان از شرکت‌هاي مستقر براي ساخت نمونه اوليه محصولات حمايت کرده‌ايم.

وي در عين حال با تاکيد بر اين که شرکت‌هاي دانش‌بنيان براي اخذ مجوزها از سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت با مشکلاتي مواجه هستند، ادامه داد: پروتکل‌هاي اين سازمان دائما در حال تغيير است، به گونه‌اي که شرکت‌ها در مسير دريافت مجوزها همواره با قوانين جديدي روبرو مي‌شوند.

گياهي، نبود استانداردها را از ديگر مشکلات شرکت‌هاي دانش‌بنيان دانست و يادآور شد: در حوزه‌هاي جديدي چون توليد کيت‌هاي تشخيصي، آنتي‌بادي‌ها و مهندسي بافت که محصولات جديد و براي اولين بار توليد مي‌شوند، استانداردهاي لازم وجود ندارد که اين امر مشکلاتي را براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان فعال در اين حوزه ايجاد کرده است.

وي با تاکيد بر اين که ما به دنبال تسهيل اين روند هستيم، تصريح کرد: فعاليت بسياري از شرکت‌ها از قوانين پيشي گرفته است؛ به اين معنا که قبل از تصويب قوانين، شرکت‌ها وارد حوزه‌هاي نوين فناوري شده‌اند، از اين رو لازم است ساماندهي در اين زمينه انجام شود.


ویدیو مرتبط :
نخستین گردهمایی شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت