سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مشاوره سلامت/ سوالاتی درباره مشکلات جسمی و پزشکی


مشاوره سلامت/ سوالاتی درباره مشکلات جسمی و پزشکیخراسان/ موضوع سوالات درباره مشکلات جسمی و پزشکی مبتلا به همه افراد در همه جاست امروز نمونه ای از پاسخ های دکتر «مارتین اسکر» یکی از پزشکان معروف انگلیسی را به سوالات بیماران آورده ایم.
س:مردی 38 ساله هستم و اضافه وزن دارم.آیا با حذف کردن غذاهای نشاسته ای می توانم وزنم را پایین بیاورم؟
ج:کاهش وزن یک روند پیچیده است و چاقی به یک مشکل جهانی تبدیل شده است.
ابتدا باید گفت که حتماً برای این مشکل به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا روش بی ضرری به شما پیشنهاد کند. آنچه باید در یک روش اصولی کاهش وزن در نظر گرفت این است که وزن پایین بیاید و پایین بماند.در نهایت کاهش وزن یعنی ایجاد تعادل در انرژی؛ در این شرایط باید کالری بیشتری بسوزانید، میزان فعالیت تان بیشتر شود و مصرف کالری را کاهش دهید.آنچه می خورید اهمیت زیادی دارد از جمله غذاهای کم کالری.
خوردن غذاهای نشاسته ای مشکلی ندارد به شرطی که مقدار آن رعایت شود.اگر چه حذف کردن غذا های نشاسته ای به کاهش وزن کمک می کند اما راه آسانی نیست.

س.دچار درد و تورم در پلک شده ام .متوجه زخم روی قسمت داخل پلکم شده ام. علت آن چیست؟چگونه درمان می شود؟ آیا این یک مشکل شایع است ؟آیا بینایی ام به خطر می افتد؟
ج.معاینه چشم باید توسط یک متخصص چشم انجام شود. این زخم ها می تواند بدخیم یا خوش خیم باشد؛ ممکن است علت آن تراکم کلسترول در اطراف پلک باشد. گاهی انسداد غدد عرق، التهاب مزمن ایجاد می کند که می تواند دردناک هم باشد. گاهی علت ویروسی است که گره های بدون درد، براق و کوچک ایجاد می کند.
گل مژه یک عفونت حاد باکتریایی است که می تواند باعث ورم، قرمزی و درد شود . در صورتی که گل مژه می زنید کمپرس گرم چهار بار در روز هر بار حداقل 15 دقیقه مناسب است .گاهی نیز می توانید از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. در صورتی که این روش هم کمکی نکرد بهتر است به یک متخصص چشم مراجعه کنید. برخی از این زخم ها می تواند بد خیم باشد و باید توسط پزشک معاینه شود.







منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
‫سفیر سلامت- سلامت جسمی وعادتها بخش سوم -Ambassador health - physical health and habits third‬‎