سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صحن مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مملو از مشتاقان دیدار با رییس جمهوری


به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه دوم دیماه مردم میهمان نواز شهر تاریخی ری، در میدان اصلی شهرری(میدان عبدالعظیم(ع)) و صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تجمع کرده و منتظر حضور رئیس جمهوری هستند.
چند روزی است که خبری فضای عمومی شهرستان ری را تحت تاثیر خود قرار داده است، در و دیوارها مملو از پلاکاردهای خیر مقدم و خوش آمدگویی به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت شده است و یک شور و شعفی میان مردم برای دیدار با رئیس جمهور پدیدار شده است.
شهر ری محدوده ای است با مساحت 2293 کیلومتر مربع، از شمال به شهرستان تهران، از جنوب به شهرستان قم، از جنوب شرق به شهرستان ورامین و شهرستان پاکدشت، از غرب به شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می شود.
بر اساس شواهد و اسناد تاریخی سهم ری نیز در تاریخ و تمدن کهن ایران سهمی درخشان است و مطالعات باستان شناسی و شواهد تاریخی نشان می دهد که شهر باستانی ری همپای ظهور تمدن ایران باستان با حدود هفت هزار سال سابقه تاریخی یکی از بزرگترین مراکز تمدنی شناخته شده در دنیاست.
اما رئیس جمهور در حالی امروز چهارشنبه دوم دیماه به سیزدهمین شهر ساخته شده در جهان(مطابق با آنچه که در اوستا آمده است) سفر می کند که بسیاری از مردم مناطق جنوبی تهران از جمله حسن آباد، باقرشهر، خاورشهر خود را برای دیدار با رییس جمهور به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسانده اند.
این منطقه با انواع و اقسام مشکلات صنعتی، کشاورزی و خدماتی دسته و پنجه نرم می کند، بسیاری از مردم نیز درخواست های کتبی خود را برای ارائه به رییس جمهور آماده کرده اند.
قدمت چندین هزار ساله این منطقه در کنار برخورداری از استعدادهای ناب کشاورزی، استقرار بزرگ ترین شهرک صنعتی خاورمیانه، وجود راه های مواصلاتی متعدد زمینی، فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره)، خط ریلی، مناطق مستعد کشاورزی و صنایع عظیم تولیدی، این شهرستان را در جایگاه بسیار ویژه ای قرار داده است.
اما به طور حتم همانند بسیاری از هموطنان ما در سراسر کشور که شوق دیدار نزدیک مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر می پرورانند، مردم ری نیز از این قائده مستثنی نیستند و در چند روز اخیر به همراه مسوولان محلی خود را برای دیدن رییس جمهور و درد و دل از طریق نگارش نامه با شخص دوم مملکت آماده کرده اند.
مسوولین محلی که روزهای قبل چندین جلسه هماهنگی برای استقبال از رییس جمهور تشکیل داده اند، تمامی مشکلات و گره های کور توسعه در منطقه را مکتوب کرده اند و به گفته فرماندار ویژه این منطقه چندین طرح از جمله طرح های مهم و اساسی از قبیل منطقه ویژه اقتصادی و شهرک «های تک» در شهر حسن آباد از توابع شهرستان ری درسفر رئیس جمهوری به ری افتتاح شود.
البته پیش تر سید حسین هاشمی استاندار تهران، سفر رئیس جمهور به شهرستان ری را بیست و چهارمین مرحله سفر استانی کاروان تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار داشت: این سفر برکات و دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به پیشنهاداتی که برای این سفر ارائه شده است گفت: تلاش داریم تا دو برنامه افتتاح را در برنامه سفر رئیس جمهور قرار دهیم که امیدواریم مورد تأیید دفتر رئیس جمهور قرار گیرد.
به گفته هاشمی، آبیاری تحت فشار به مساحت هزار هکتار و تصفیه خانه انتقال آب سد ماملو در جنوب شرق استان تهران ازجمله طرح هایی است که پیشنهاد افتتاح آن در سفر رئیس جمهور داده شده است.
امروز صبح چهارشنبه دوم دیماه است و همزمان با سفر رییس جمهور به شهر رفته و با مردم در خصوص انتظارات و خواسته هایشان از رییس جمهور به گفت و گو می نشینیم، نکته مشترک در صحبت های شهروندان توجه دولت به جایگاه تاریخی شهرری و سرمایه گذاری لازم در این بخش است، بسیاری از مردم ری معتقدند توسعه صنعتگسترش گردشگری تاریخی و مذهبی و فرهنگی در شهرری برای اشتغال جوانان و ساکنان منطقه بسیار سودمند خواهد بود.
یک خانم تقریبا 50 ساله که با فرزند خود در استقبال از رییس جمهور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسانده است به گفته خودش کارمند شهرداری است در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص احساس خود از سفر رییس جمهور به شهرستان ری با چهره ای متبسم گفت: من می ترسیدم امروز چهارشنبه را هم تعطیل کنند و سفر آقای روحانی به شهرری منتفی شود.
زهره آقایی افزود: ما توقع داریم که آقای روحانی سالی یکبار به شهرری بیایند و به مشکلات این منطقه به خصوص ترمیم اماکن باستانی این منطقه در دستور کار قرار دهند چراکه شهرری از شهرهای نادر جهان محسوب می شود.
همینطور است و هنگامی که این خانم در حال گفت و گو است در ذهنم خطور می کند که مگر شهر باستانی ری با سایر شهرهای باستانی جهان چه تفاوتی دارد که آنها سالانه اینهمه بازدید کننده دارند و این منطقه هنوز در داشتن یک هتل معمولی دست و پا می زند!
حسین تاجیک که به گفته خودش 10 سالی می شود که ساکن محله حمزء آباد شهرستان ری است در ادامه در خصوص انتظارات خود از رییس جمهور می گوید: خداوکیلی دولت آقای روحانی دستاوردهای خوبی تاکنون به خصوص در حوزه سیاست خارجی برای کشور داشته است.
وی که به کار برق کاری مشغول است و به قول خودش سرش درد می کند برای بحث سیاسی، با انتقاد از کسانی که دولت روحانی را زیرسوال می برند گفت: این افراد بایستی بیایند و این جمعیت عظیم مردمی که خود را از مناطق مختلف به شهرری رسانده اند را مشاهده کنند.
این شهروند ری افزود: ای کاش این افراد بدانند که اداره مملکت در این شرایط بسیار سخت بعد از تحریم ها بسیار سخت و طاقت فرسا است و مطمئنا دست منتقدان دولت از آتش دور است و به همین دلیل است که خیلی راحت دستاوردهای دولت را زیر سوال می برند.
تاجیک که درعین حال برادرش به دلیل تعطیلی یکی از کارخانجات دولتی از کار بیکار شده است و در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می کند، در ادامه به دولت پیشنهاد کرد: قبل از اینکه کارخانجات دولتی را تعطیل کند زمینه کار آنها در سایر بخش های مولد را فراهم کند.
این شهروند شهرستان ری ساخت و ساز مراکز تفریحی در کنار آثار باستانی ری و توسعه صنعت توریسم را از جمله راهکارهای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان ری می داند.
اما یکی دیگر از ساکنان ری اصلی ترین مشکل شهرستان ری و عدم پیشرفت لازم در این منطقه را نداشتن استقلال کاری دستگاه های اداری منطقه ذکر کرد و گفت: خدا نکند یک کار اداری داشته باشیم چرا که بایستی برای رفع مشکل به دو محل مراجعه کنیم.
محسن انتظاری همچنین در ادامه، با تاکید براینکه جوانان درصد بالایی از جمعیت شهرری را تشکیل می دهند گفت:ایجاد اشتغال را نیاز اصلی ساکنان این منطقه ذکر کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به طور حتم هم برای منطقه هم برای جوانان ری سودمند خواهد بود.
سمیه مرادی از دانشجویان کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرستان ری نیز عدم سرمایه گذاری لازم از سوی دولت در بخش گردشگری شهرستان ری را سوال برانگیز دانست و گفت: قدمت تهران حداکثر300 یا 400 سال است اما به دلیل اینکه پایتخت است خیلی به این شهر توجه می شود در صورتیکه شهرری یکی از شهرهایی که مدت ها پایتخت حکومت های مختلف و بسیار تاثیرگذاربوده است.
وی با اشاره به وجود تپه چشمه علی، برج طغرل، آتشکده ری، برج نقارخانه، قلعه گبری و بی بی شهربانو بعنوان تنها بخشی از آثار تاریخی ری گفت: یکی از اقدامات اساسی دولت در شهرستان ری زنده کردن اماکن تاریخی این منطقه است چراکه می تواند برای این منطقه بسیار درآمد زا باشد.
البته در تایید صحبت های این دانشجو متذکر می شوم که اهمیت تاریخی و مذهبی ری همواره مورد توجه مسوولان منطقه بوده است و به خصوص فرماندار این منطقه در دولت تدبیر و امید نیز چندین بار خواستار توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به شهرستان ری و ارتقاء دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ نیروی انسانی شده است که متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.
1836 / 6139

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایران هلی شات در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)