سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلمان و اتریش قوانین جدید پناهندگی را در اتحادیه اروپا بررسی می کنند


به گزارش پایگاه اینترنتی «ایی یو آبزور»، «پیتر آلتمایر» هماهنگ کننده بحران پناهندگان آلمان در مصاحبه با مجله فوکوس با افشای این طرح گفت: بر اساس طرح های جدید، تصمیم گیری ها درباره تقاضای پناهندگی در مناطقی انجام خواهد شد که از آن به عنوان مناطق کانون بحران یاد می شود و در آن به شرایط و ثبت نام از مهاجران تازه وارد رسیدگی می شود.
تاکنون از این مناطق برای اسکان دوباره مهاجرانی در یونان و ایتالیا استفاده شده است که به دنبال حمایت بین المللی از سوی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. از میان یازده منطقه ای که تاکنون برای چنین هدفی تعیین شده است فقط یک مرکز در هر یک از دو کشور یاد شده فعال هستند.
به گفته آلتمایر، افرادی که در مراکز یاد شده درباره آنها تصمیم مثبتی گرفته می شود، در میان کشورهای اتحادیه اروپا توزیع می شوند و بررسی تقاضای واقعی پناهندگی آنها در این کشورها انجام خواهد شد.
نظام کنونی پناهندگی اتحادیه اروپا موسوم به 'سازوکار مشترک پناهندگی اروپا' متشکل از قوانین دوبلین، بخشنامه مراحل پناهندگی، شرایط پذیرش، راهنمای صلاحیت و بخشنامه اقامت طولانی مدت است.
اما با توجه این که بسیاری از متقاضیان پناهندگی تقاضای خود را فقط در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می دهند این سازوکار فقط نام «مشترک» را یدک می کشد. آلمان، سوئد، ایتالیا، فرانسه و مجارستان تقریبا بیشترین تقاضا را به ثبت رسانده اند.
برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تاکنون از پذیرش پناهجویان همان طوری که در این سازوکار مشترک قید شده است، خودداری کرده اند و مدیریت اجرایی اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری میلادی یونان، کرواسی، ایتالیا، مالت و مجارستان را تهدید به شکایت قانونی کرد.
«ولفگانگ شوئبله» وزیر دارایی آلمان اکتبر (مهر-آبان) گذشته از نظام کنونی پذیرش پناهندگان اتحادیه اروپا انتقاد و اعلام کرد به سازوکار جدیدی در این زمینه نیاز هست.
گفته می شود از میان یک میلیون مهاجری که امسال تقاضای پناهندگی به اتحادیه اروپا داده اند بیش از 400 هزار نفر از ابتدای اکتبر امسال وارد یونان شده اند. بسیاری از آنها تلاش می کنند از کشورهای غرب بالکان خود را به آلمان یا سوئد برسانند.
«وارنر فایمن» صدر اعظم اتریش روز شنبه به دنبال ابراز تعهد صدر اعظم آلمان برای محدود کردن پذیرش مهاجران، گفت که کشورش تعداد بیشتری از افراد دارانبودن صلاحیت را که وی از آنها به عنوان مهاجران بدون مدرک نام برد، اخراج خواهد کرد.
تصمیم جدید آلمان و اتریش برای بررسی قوانین پناهندگی در بحبوحه واکنش های فزاینده علیه کشورهای شرق اروپا به دلیل خودداری از پذیرش آوارگان بیشتر اعلام شده است.
سران اتحادیه اروپا در سپتامبر (شهریور) گذشته درباره توزیع 160 هزار پناهجو و آواره ای که از یونان و ایتالیا قصد ورود به سایر کشورهای اروپایی دارند، در یک بازه زمانی دوساله توافق کردند. از زمان دستیابی به چنین توافقی، تاکنون حدود دویست نفر از این افراد اسکان دوباره شده اند.
«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان به کشورهای شرق اروپا همچون جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی هشدار داد که مخالفت آنها با پذیرش سهم خود در نظام سهمیه بندی اتحادیه اروپا تبعاتی قانونی به دنبال دارد.
اروپام**9158 **1561**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی: آلمان 4-0 اتریش نیمه نهایی زیر 19 سال اروپا