ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شکسته شدن رکورد تاریخی پله توسط دنی آلوس


شکسته شدن رکورد تاریخی پله توسط دنی آلوسورزش 3/ با قهرمان شدن بارسلونا در لالیگا که روز گذشته با غلبه بر گرانادا حاصل شد، تعداد افتخارات فوتبالی دنی آلوس به 31 رسید و بدین ترتیب او از پله پیشی گرفت.
آلوس سال 2008 از سویا به بارسلونا پیوست و تاکنون به تمام افتخارات در سطح باشگاهی با آبی اناری ها دست یافته است. قهرمانی روز گذشته بارسا در لالیگا، سی و یکمین افتخار فوتبالی آلوس بود و او از رکورد پله که 30 قهرمانی در 20 سال دوران فوتبالش داشت پیشی گرفت و به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ برزیل بدل شد. البته در افتخارات پله، سه قهرمانی در جام جهانی دیده می شود که به تمام افتخارات آلوس چربش دارد.
آلوس از حیث کسب افتخار هنوز از کنی دالگلیش، اسطوره لیورپول در دهه 70 و 80 و نیز رایان گیگز، اسطوره منچستریونایتد پایین تر است. دالگلیش و گیگز هرکدام در دوران فوتبالشان 35 قهرمانی در کارنامه دارند.
افتخارات آلوس به شرح زیر هستند:
با سویا: 2 قهرمانی در لیگ اروپا، 1 کوپا دل ری، 1 سوپرکاپ اسپانیا و 1 سوپرکاپ اروپا.
با بارسلونا: 3 لیگ قهرمانان، 6 لالیگا، 3 کوپا دل ری، 3 سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه ها و 5 سوپرکاپ اسپانیا.
با تیم ملی برزیل: 1 کوپا آمریکا و 2 جام کنفدراسیون ها.

منبع: ورزش 3


ویدیو مرتبط :
رقص دنی آلوس