سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دهان و دندان/ راه جدیدی برای بهبود دندان خراب


دهان و دندان/ راه جدیدی برای بهبود دندان خراب

سلامانه/ محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در 2 تحقیق مجزا موفق به یافتن آنزیمی شدند که در شکل گرفتن مینای دندان نقش دارد. آن‌ها هم چنین موفق به پیدا کردن راهی شدند که بدن را برای تولید این آنزیم تحریک کنند و به این ترتیب، به رشد دوباره مینای دندان کمک شود.
این روش می‌تواند سبب شود تا درد ناشی از پوسیدگی دندان کم شود.

آنزیم «MMP20» فقط در دندان وجود دارد و به کمک بقیه آنزیم‌ها، کریستال‌هایی تولید می‌کند که ماده اولیه مینای دندان است و بعد از طی کردن یک فرآیند به مینا تبدیل می‌شود.
با توجه به این که سرامیک موجود در دندان، سخت‌ترین ماده در بدن است و بافت بی جانی است که رشد نمی‌کند، محققان موفق به یافتن راهی شده‌اند تا ماده‌ای تقریباً شبیه مینای دندان را رشد دهند و به جای پر کردن دندان، از آن استفاده کنند تا درد و ضایعات ناشی از پر کردن دندان کاهش یابد.


ویدیو مرتبط :
‫سلامت دهان و دندان‬‎