علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



راه‎اندازی ایستگاه بذر گونه‌های کمیاب دارویی وحشی در شهرستان بروجرد


راه‎اندازی ایستگاه بذر گونه‌های کمیاب دارویی وحشی در شهرستان بروجردایسنا/ عضو مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد گفت: تاسیس ایستگاه تهیه و تولید نهاده گیاهی دارویی در شهرستان ضروری است.

علی‌حسین بیرانوند افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان راه‌اندازی این ایستگاه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این ایستگاه در شهرستان فراهم است، اظهار کرد: این ایستگاه یک منبع ژنتیکی بذر گونه‌های کمیاب دارویی وحشی که تاکون کشت نشده‌اند، خواهد بود.

این دانشجوی دکترای تخصصی پ‍ژوهش محور علوم مرتع گیاهان دارویی تصریح کرد: در این ایستگاه بذر، نشاء، غده، قلمه و ... گیاهان دارویی تهیه می‌شود.

بیرانوند اضافه کرد: ایستگاه تهیه و تولید نهاده گیاهی دارویی یک مرکز تحقیقاتی می‌شود که گونه‌های مختلف در این ایستگاه با توجه به شرایط منطقه آزمایش می‌شوند.

وی گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه دیگر احتیاج نیست کشاورز برای تهیه بذر به خارج از شهرستان مراجعه و هزینه سنگین متقبل شود.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگاه روغن گیری از بذر گیاه دارویی کتان