سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جايزه بزرگ آکادمي زبان و ادب فرانسه مشترکاً به دو نويسنده رسيد


مهر/ دو نويسنده يکي تونسي - فرانسوي و ديگري الجزايري - فرانسوي مشترکاً برنده جايزه بزرگ آکادمي زبان و ادب فرانسه در سال ۲۰۱۵ شدند.
نويسنده تونسي - فرانسوي «هادي قدور» و رمان نويس الجزايري - فرانسوي زبان «بوعلام سنسال» به طور مشترک جايزه بزرگ آکادمي زبان و ادب فرانسه را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کردند.

از اين دو نويسنده به عنوان «نمايانگران توسعه يافتگي زبان فرانسه در جهان» ياد شده است. هر کدام از اين دو نويسنده توانستند با کسب ۴ راي از مجموع ۱۱ راي داده شده از سوي هيئت ژوري، نيمي از جايزه بزرگ آمادمي فرانسه را به خود اختصاص دهند.

جايزه آکادمي زبان و ادب فرانسه از سال ۱۹۱۵ اعطا مي‌شود و امسال دومين باري است که اين جايزه به طور مشترک به دو نويسنده مي‌رسد.

رمان «۲۰۸۴ پايان جهان» نوشته بوعلام سنسال، امسال از سوي منتقدين مورد استقبال قرار گرفت و تاکنون هم ۱۰۰ هزار نسخه از اين کتاب فروش رفته است. سنسال ۶۶ ساله است و هم اکنون در الجزاير زندگي مي‌کند.

البته رمان اخير او از فهرست نهايي جايزه ادبي کنگور خط خورده است. اين در حالي است که کتاب «هادي قدور» ديگر برنده جايزه بزرگ آکادمي زبان و ادب فرانسه همچنان در ميان نامزدهاي نهايي «کنگور» حضور دارد.

قدور هم که در حال حاضر ۷۰ سال سن دارد، از پدري تونسي و مادري فرانسوي به دنيا آمده و روز دوسنبه هفته قبل هم جايزه ادبي «ژان فروستيه» را هم از آن خود کرد.


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان فرانسه - درس اول - الفبای زبان فرانسه