شرکت نزدیک به 2 هزار اثر در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار


شرکت نزدیک به 2 هزار اثر در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار

باشگاه خبرنگاران/ دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، با اعلام پایان یافتن مهلت ثبت‌نام و تحویل آثار در بخش مسابقه اصلی ششمین دوره این جشنواره، از حضور 1963 اثر در این بخش خبر داد.
دبیرخانه جشنواره مردمی عمار با اعلام پایان یافتن مهلت ثبت‌نام و تحویل آثار در بخش داخلی ششمین دوره این جشنواره، از حضور 1963 اثر در این بخش خبر داد.
بر اساس این گزارش، در بخش داخلی جشنواره، بعد از قالب مستند با 586 اثر، قالب‌های داستانی با 300 و نماهنگ با 202 اثر بیش‌ترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند و موضوعات «تاریخ معاصر ایران» و «جنگ نرم» نیز بیش از سایر موضوعات فراخوان جشنواره، مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است.
همچنین از بین استان‌های کشور، بعد از تهران، فیلم‌سازان استان اصفهان با 87، قم با 84 و خراسان رضوی با 83 اثر بیش‌ترین تعداد آثار حاضر در جشنواره را دارند. علاوه بر این، فیلمسازان شهرستان‌های سیرجان (کرمان)، تاکستان (قزوین)، کاشان (اصفهان)، گنبد کاووس (گلستان)، دزفول (خوزستان) و شاهرود (سمنان) نیز حضور قابل توجهی در ششمین جشنواره عمار دارند.
بنابر این گزارش، از بین فیلمسازان حاضر در ششمین جشنواره مردمی عمار، علی معصومی فیلمساز 58 ساله بهشهری و یکتا حدادی پاریزی هفت ساله از شهر سیرجان استان کرمان به ترتیب مسن‌ترین و جوان‌ترین فیلمسازان جشنواره هستند.
همچنین در بخش «فیلم ما» که مربوط به فیلمسازی آماتور و مردمی می‌شود، 160 اثر در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که آثار رسیده در این بخش نیز همانند دوره قبلی، در کنار آثار بخش «فیلم» در اکران‌های مردمی عمار به نمایش در می‌آیند.
براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، آثار رسیده به جشنواره هم اکنون در حال بازبینی توسط هیئت انتخاب است و آثار راه یافته به بخش مسابقه، از طریق تارنمای جشنواره، اطلاع‌رسانی می‌شوند.
لازم به ذکر است ثبت‌نام در بخش‌های لوح‌نگار، نقد، پژوهش‌ها و مقالات سینمایی ششمین جشنواره عمار نیز تا 20 آذر ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به تارنمای جشنواره AmmarFilm.ir در این بخش‌ها شرکت کنند.
گفتنی است؛ ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دی ماه و همزمان با حماسه نه دی، در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و تاکنون فیلم‌های عمار در محل‌های مختلفی مثل سینما، مسجد، مدرسه، دانشگاه، فرهنگسرا، خانه شهید، پارک، هیئت، پایگاه بسیج و ... اکران شده است و علاقه‌مندان جهت اکران، می‌توانند با مراجعه به تارنمای جشنواره، در بخش اکران مردمی ثبت نام کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫تاریخچه تشکیل جشنواره و اکران های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار‬‎