سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پيشخوان/ داستان «عروس آن خانه» کتاب شد


تسنيم/ «عروس آن خانه» نوشته زهرا زواريان از سوي انتشارات قدياني روانه بازار کتاب شد. اين اثر داستان زندگي فاطمه بنت اسد، مادر حضرت علي(ع)، را براي کودکان روايت مي‌کند.

مؤسسه انتشارات قدياني، کتاب‌ «عروس آن خانه» نوشته‌ زهرا زواريان را با تصويرگري سميه صالح شوشتري منتشر و روانه بازار کتاب کرد. همه مي‌دويدند، خبر، گوش به گوش و دهان به دهان چرخيده بود: مي‌دانيد چه شده؟، اتفاق عجيبي افتاده!، زني در کعبه ناپديد شده!، ديوار کعبه شکافته شده! و ... از عناوين تشکيل‌دهنده اين کتاب است.

زواريان، در اين کتاب زندگي فاطمه بنت اسد، دختر عمو و تنها همسر ابوطالب بن عبدالمطلب را در ظريف‌ترين و زيباترين قسمت‌هاي زندگيش روايت مي‌کند. او و ابوطالب اولين زن و مرد از بني هاشم‌اند که با هم ازدواج کردند. وي صاحب چهار پسر به نام‌هاي طالب، عقيل، جعفر، علي و دو دختر به نام‌هاي ام هاني و جمانه بود.

فاطمه بنت اسد يازدهمين فرد و دومين زني بود که مسلمان شد و اندکي پس از پيامبر(ص) به همراه علي(ع) و فاطمه زهرا(س) به سوي مدينه هجرت کرد و در محلي به نام قبا به ايشان پيوست. فاطمه بنت اسد، مادر علي بن ابي طالب(ع) امام اول شيعيان است. هنگامي که حضرت علي (ع) را باردار بود به طواف خانه خدا آمد و در آن حال دچار درد زايمان شد. او پروردگار کعبه را به ياري طلبيد. ناگهان ديوار کعبه شکافت، وي به درون خانه خدا داخل شد و در اّن جا « علي بن ابي طالب » را به دنيا آورد. از فاطمه بنت اسد با عنوان زني هوشمند، باکمال، عفيف، نيکوسيرت و دانا در تاريخ ياد شده است.

در بخشي‌هايي‌ از کتاب آمده است: «...در آن بيابان مرموز و ترسناک، ناگهان چيز عجيبي ديدم. شبحي نوراني در برابرم ظاهر شد. آن شبح مانند پاره-اي از ماه چهارده بود. سفيد و شفاف و نوراني. آن‌قدر خيره‌کننده، که من از حضور شير غافل شدم ...هلهله‌اي عظيم، جمعيت را از جا کند. همه بي‌اختيار فرياد مي‌کشيدند. جمعيت، چون امواج خروشان اقيانوسي مواج، روي هم مي‌غلتيدند ... .»

مؤسسه انتشارات قدياني، کتاب‌ «عروس آن خانه» را در نوبت اول چاپ و با شمارگان 3300 نسخه به قيمت 9500 تومان تقديم علاقه‌مندان کرده است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه اين کتاب به فروشگاه‌هاي معتبر سراسر کشور رفته و يا با مراجعه به سايت رسمي اين مؤسسه به آدرس www.ghadyani.org کتاب مورد نظر خود را به صورت آنلاين خريداري کنند.


ویدیو مرتبط :
کتاب دیجیتال فروزن!-داستان-پارت3(ادامه داستان!)