سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساندی تایمز: ملک سلمان درصدد جایگزینی پسرش برای پادشاهی عربستان است


ساندی تایمز: ملک سلمان درصدد جایگزینی پسرش برای پادشاهی عربستان استایرنا/ روزنامه ساندی تایمز در یادداشتی روز یکشنبه هشدار داد، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در صدد است تا از طریق دور زدن خاندان آل سعود پسرش را به تخت پادشاهی بنشاند.
به گزارش ایرنا، ساندی تایمز نوشت: ملک سلمان پادشاه عربستان در آوریل سال گذشته میلادی شاهزاده «مقرین» برادر ناتنی اش را از مقام ولیعدی برکنار کرد و محمد بن نایف را جایگزین وی نمود. با این حال از زمان روی کار آمدن بن نایف وی نسبت به برخی از عملکردها و سیاست های ریاض از جمله مرگ 2 هزار حاجی - که بسیاری از آنها ایرانی بودند - منتقد بوده است.
ساندی تایمز نوشت: در حالی که قرار است محمد بن نایف 56 ساله - برادر زاده ملک سلمان - جانشین وی باشد، اما بنا بر یک گزارش منتشر شده از سوی اندیشکده ای در واشنگتن، ملک سلمان ممکن است ضوابط قانونی را دور زده و پسرش را جانشین خود کند.
این روزنامه افزود: در حالی که آمریکایی ها، محمد بن نایف را فردی زیرک و اندیشمند می خوانند، اما محمد بن سلمان را شخصیتی «گنگ» و غیر قابل پیش بینی تعریف می کنند.
این روزنامه انگلیسی افزود: وقوع چنین احتمالی که به گفته اندیشکده یاد شده ممکن است در تابستان اتفاق بیفتد حالا مشاوران محمد بن نایف را نگران کرده است.
ساندی تایمز ادامه داد: این مساله همچنین سبب نگرانی مقامات آمریکایی شده که بیش از پیش از وخیم تر شدن اوضاع در خاورمیانه به ویژه به دنبال افزایش تنش ها میان ایران و عربستان نگران هستند.
به نوشته ساندی تایمز، محمد بن سلمان، معاون ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی طی ماه های اخیر همپیمانانش را در مناصب کلیدی منصوب کرده است.
این روزنامه افزود: این در حالی است که برخی وی را از هم اکنون عملا حاکم عربستان سعودی می دانند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت: اوضاع پر تنشی در حال اتفاق است. به ما گفته شده که انتظار تغییراتی را در تابستان داشته باشیم. تلاش های هماهنگ برای انعکاس جایگاه محمد بن سلمان در جریان است و او را به سمت جلو هدایت می کنند.
ساندی تایمز به نقل از وی افزود: البته اگر محمد بن نایف پادشاه شود، محمد بن سلمان دست کم برای بیست سال سرخورده خواهد شد اما هیچ تضمینی هم وجود ندارد که نایف وی را ولیعهد نکند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از این مقام آمریکایی تصریح کرد: با اقدامی که ملک سلمان آوریل سال گذشته صورت داد، نشان داد که او دوست دارد اوضاع را به هم بریزد.
ساندی تایمز نوشت: گفته می شود محمد بن سلمان و محمد بن نایف به رقبای هم بدل شده اند. نزدیکان محمد بن نایف، بن سلمان را به اقدامات بچگانه اش و نقشی که او در آتش افروزی در یمن که منجر به جنگ نیابتی با ایران شده، متهم می کنند.
این روزنامه افزود: بن سلمان همچنین حمایت ها از معارضین سوری علیه رژیم بشار اسد را که از سوی ایران حمایت می شوند را افزایش داده است.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
خوش آمد گویی اوباما به ملک سلمان پادشاه عربستان