گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



شکارچیان فیل سه رنجر را در یک پارک حیات وحش کشتند


شکارچیان فیل در برخورد با نگهبانان محیط زیست کونگو، سه نفر را کشتند و دو نفر دیگر را هم زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ تجارت عاج که عمدتا بر اساس تقاضایی که از آمریکا و کشورهای آسیایی وجود دارد در کنگو رونق دارد منجر به حوادث این چنینی در این کشور می شود.

شکارچیان فیل که به دلیل تجارت عاج این حیوان عظیم الجثه دست به شکار آن می زنند در برخورد با نگهبانان محیط زیست این پارک با آن ها درگیر شدند و ضمن کشتن سه نگهبان دو نفر دیگر را هم زخمی کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری میراث جهانی یونسکو، جسد یکی از رنجرز ها در محل حادثه پیدا شد و دو نگهبان دیگر در خاک کشور آفریقای مرکزی پیدا شدند و شرایط بازماندگان این حادثه با ثبات گزارش شده است.

مدیر اجرایی این پارک در رابطه با این حادثه گفت: "جان رنجرزها هر لحظه و هر روز در خطر است و تحت محاصره واقعی شکارچیان غیرقانونی قرار دارند؛ با این حال این حوادث باعث می شود در حفاظت از فیل ها و سایر حیوانات این پارک با انگیزه تر شویم".

به گفته مقامات این پارک این اولین بار نبوده است که به نگهبانان این پارک حمله می شود و در حوادث مشابه سال گذشته (2015) شکارچیان مسلح سه سرباز کنگویی و پنج نگهبان را در سه حمله جداگانه کشتند.

آمریکا و کشورهای آسیایی خریداران اصلی عاج در جهان هستند و طبق برآوردها جمعیت فیل ها 60 درصد نسبت به دهه گذشته کاهش یافته است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
انیمیشن حیات وحش - خرسهای قطبی، شکارچیان نامرئی