اجرای پروژه نهال‌کاری در 200 هکتار از اراضی بوئین‌زهرا


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوئین‌زهرا گفت: 200 هکتار از اراضی بیابانی روستای دوقوزلو از توابع بخش مرکزی شهرستان به زیرکشت گونه‌های مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «جعفر کیا حیرتی» اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت پوشش گیاهی هم‌چنین زمین‌شناسی ژئومرفولوژی و مدیریت و نحوه استفاده از زمین باعث شده سطحی معادل 23 هزار و 93 هکتار عرصه بیابانی با اقلیم نیمه خشک در شهرستان بوئین‌زهرا تشکیل شود.

وی افزود: پروژه بیابانزدایی در منطقه دوقوزلو برای کاهش و مقابله با پیشروی اراضی بیابانی و جلوگیری از هجوم ریزگردها و افزایش درآمد ساکنان منطقه و جلوگیری از روند مهاجرت به شهرها انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوئین‌زهرا گونه‌های کاشته شده در این پروژه را آتریپلکس، تاغ، قره داغ نام برد.

وی خاطرنشان کرد: از دهه هفتاد تاکنون میزان 6000 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان با اجرای عملیات بیابانزدایی احیاء شده است و بهره‌برداران و دامداران ذیحق مراتع نقش انکارناپذیری در حفظ و مراقبت از نهال‌های کاشته شده دارند.

کیا حیرتی یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار لازم این اداره سطح پروژه نهال‌کاری خود را تا 400 هکتار افزایش می‌دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تخریب ۱۱ هکتار از اراضی غیرقانونی کن و سولقان