سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چگونه کودک خجالتی و گوشه گیر را درست تربیت کنیم -آکا


, روش برخورد با افراد گوشه گیر , چگونه بچه خجالتی را تربیت کنیم , علت گوشه گیری , چرا پسرم خجالتی است , دلیل کم رویی بچه ها

باکودکان گوشه گیر چه کنیم؟

به گزارش آکاایران: 7روش برای ارتباط با کودکان خجالتی

خانواده های کوچک، زندگی در آپارتمانها با فضای شخصی تر، بازیهای الکترونیکی و تلویزیونی باعث شده که خیلی از کودکان فعالیتهای انفرادی را ترجیح دهند و به حضور در جمع و بازیهای گروهی با همسالان، تمایلی نشان ندهند. اتفاقی که به عقیده کارشناسان علوم کودک میتواند زمینه افسردگی در دوران بزرگ سالی باشد. روانشناسان گوشزد می کنند که بلوغ زودرس در این گروه از افراد، بیشتر اتفاق میافتد. همچنین این کودکان در آینده، بیشتر درگیر خرافات خواهند شد. بنابراین برای پیشگیری از این اتفاقات، کافی است کمی بیشتر دقت کنیم و چند راه کار ساده را به کار بریم.

1صحبت با فرزندان

گرچه، معمولا در اینگونه موارد، توضیح دادن مسائل برای کودکان تاثیری چشمگیر ندارد، اما همیشه صحبت کردن جمعی درباره مسائل خانواده، از اهمیت زیادی برخوردار است و ناخودآگاه کودکان را به سمت تعاملات جمعی برای یافتن راه حل، سوق میدهد و اهمیت گروه را به او تاکید میکند. از طرف دیگر این کار باعث میشود، او به اهمیت جایگاه خود به عنوان عضو مهمی از خانواده که شخصیتی مستقل دارد، پی ببرد.

,کودک خجالتی, روش برخورد با افراد گوشه گیر,[categoriy]

چگونه کودک خجالتی و گوشه گیر را درست تربیت کنیم -آکاکودک خجالتی, روش برخورد با افراد گوشه گیر

آکاایران: چگونه کودک خجالتی و گوشه گیر را درست تربیت کنیم

چگونه کودک خجالتی و گوشه گیر را درست تربیت کنیم

2تفریح برای برنامه ریزی

برای تفریحات بیرون از منزل، برنامه ریزی کنید. کودک خود را به پارک ببرید و خود در محلی، کمی دورتر بنشینید و از دور نظاره گر رفتار فرزندتان باشید. بگذارید که آنان دوست پیدا کنند و با دوستان جدید خود، هم بازی شوند. معمولا این گروه از کودکان، به والدین خود وابسته هستند و به گروه همسالان خود تمایلی نشان نمیدهند. اما این تمرین، اگر مستمر باشد، به طور یقین نتیجه بخش خواهد بود. اگر کودک شما دوست تازهای پیدا کرد، او را تشویق و سعیتان این باشد که او را به این رفتار ترغیب کنید.

3بازی های کامپیوتری

بازیهای کامپیوتری و تماشای بیش از اندازه تلویزیون، در منزوی کردن کودکان نقشی اساسی دارد. اگر فرزند شما هم جزء افرادی است که وابسته به این نوع از سرگرمی است، سعی کنید بلافاصله برای تغییر شیوه زندگی او برنامه ریزی کنید. کم کم ساعات بازی با این وسایل را کاهش دهید، تا در نهایت به زمان مناسب برای این نوع از بازیها برسید. زمان مشخصی در روز را به تماشای تلویزیون و یا استفاده از بازیهای الکترونیکی اختصاص دهید و خود نیز سعی کنید تا از این دنیای مجازی فاصله بگیرید تا بتوانید الگوی بهتری را ارائه دهید.

4شرکت در کلاس های غیر اموزشی

شرکت در کلاسهای غیردرسی که برای کودکان بیشتر جنبه سرگرمی دارد، میتواند بسیار مفید باشد. چرا که حضور در این فضاها معمولا اوقاتی شاد را فراهم میکند. به خصوص اگر این فعالیتها از نوع ورزشهای تیمی باشد، در پیشبرد تعاملات فرزند شما بسیار موثر خواهد بود. با این شرط که شرکت کنندگان در این نوع از کلاسها، در گروه سنی متناسب با فرزند شما باشند، چراکه این دسته از کودکان به ارتباط با بزرگترها علاقه مندند و عدم دقت به این مسئله میتواند به مشکلات دامن بزند.

,کودک خجالتی, روش برخورد با افراد گوشه گیر,[categoriy]چگونه کودک خجالتی و گوشه گیر را درست تربیت کنیم

5ارتباط با خانواده هایی با شرایط مشابه

از بین خانواده هایی که در اقوام و یا دوستان میشناسید، آن دسته که عقاید تربیتی نزدیکتری به شما دارند و صاحب فرزندی هم سن و سال با کودک شما هستند را انتخاب کنید، سعی کنید ارتباط خود را با این خانواده ها گسترش دهید. برای رفت و آمدهای خانوادگی بیشتر برنامه ریزی کنید. به کودک خود گوشزد کنید که شما با والدین این دوست جدید ارتباطی صمیمانه برقرار کردید، اما هرگز مستقیما از او نخواهید که با فرزند این خانواده دوست شود. بلکه آنها خودشان باید دوست شوند وارتباط برقرار کنند در این نوع از محیطها، شما برای کودکتان خاطرهای شاد از دوستی با همسن و سالانش میسازید و ناخودآگاه او را به این سو ترغیب میکنید

6جشن تولد با حضور دوستان صمیمی برای فرزندتان، جشن تولدهایی با حضور دوستانش ترتیب دهید. اما برای تعداد این مهمان ها محدودیت تعیین کنید. در غیر این صورت، فرزند شما، بدون این که بکوشد تا دوستان صمیمی تری را برگزیند، از تمام کسانی که با او آشنایند برای شرکت در جشنش دعوت می کند. با این روش، شما کودک خود را به یک فعالیت جدی برای دوستیابی وامیدارید.

7 ارتباط صمیمی با هم کلاسی ها در جلسات مدرسه فرزندتان شرکت کنید و با برخی از مادران که فرهنگ خانوادگی شان را به شناسه های تربیتی خود نزدیک میبینید ارتباط برقرار کنید. گاهی بعد از ساعات مدرسه، فرزندانتان را شما و مادر همکلاسی کودکتان با هم به مکانهای تفریحی ببرید و یا گاهی برای انجام تکالیف، آنها را همراه کنید. گاه برای خوردن یک عصرانه مختصر به منزل یکدیگر رفت و آمد کنید و یا برای دیدن یک فیلم مناسب کودکانه به سینما بروید. این مشارکتها میتواند به آسانی فرزند شما را از انزوا خارج و برای او خاطرهای شیرین از همراهی را رقم بزند.


ویدیو مرتبط :
بافت پیچ را با دستگاه دونه گیر و گوشه گیر ببافید!!