فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نگارخانه والی میزبان نمایشگاه نقاشی خط عشق، شادی است


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی، نمایشگاه عشق شادی است آریامنش دراین نمایشگاه یکی از اشعار هوشنگ ابتهاج را دست مایه خلق آثارش قرار داده است.
وی در توضیح این نمایشگاه گفت: عشق شادی است عنوان جدیدترین مجموعه نقاشی خط من است که در ماه های جاری برای نمایش در نگارخانه والی خلق شده اند. در این مجموعه تلاش کرده ام متاثر از روابط اجتماعی و فرهنگی این روزهای جامعه باشم.
آریامنش افزود: دراین نمایشگاه به جای اینکه ابیات پراکنده ای از اشعار یک شاعر را دست مایه خلق آثارم کنم؛ یکی از شعرهای هوشنگ ابتهاج را که در تمام سطرهایش عشق را فریاد زده با خط کرشمه روی بوم های طلایی نوشته ام. این مجموعه دربرگیرنده 11 نقاشی خط است که تمام آثار روی ورق طلا با رنگ اکرولیک سفید خلق شده اند.
این هنرمند درباره استفاده از ورق طلا و رنگ طلایی در این مجموعه گفت: وقتی قرار است عشق را فریاد بزنیم، به نظر من بهترین رنگ، رنگ طلا است، چون این رنگ ساختنی نیست و باید با تلاش طلا را کشف کنید و به دست بیاورید.
اسرافیل شیرچی هنرمند پیشکسوت حوزه نقاشی خط در مورد آثار آریامنش گفت: وی از جمله هنرمندان خوش فکر در عرصه نقاشی خط است که در آثارش حال و هوای خودش را می توان جست و جو کرد و ردپایی از هنرمندان پیشکسوت در آثار او مشاهده نمی شود. در مجموعه آثار اخیر او نور، رهایی، آزادی و سادگی موج می زند و کارهایش حس تغزلی خاصی دارند که بخشی از این حس تغزلی را مدیون و وامدار شعر هوشنگ ابتهاج است.
قرار است در ایام برپایی این نمایشگاه برنامه شب های شعر و موسیقی ونشست های پیرامون وضیعت کنونی نقاشی خط در ایران و جهان با حضور هنرمندان و منتقدان برپا شود.
احمد آریامنش با بیش از 30 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه خوشنویسی و نقاشی خط در بیش از 210 نمایشگاه گروهی و 11نمایشگاه انفرادی درایران و در نمایشگاه های انفرادی و گروهی در روسیه، امارات متحده عربی، الجزایر، قزاقستان، ازبکستان شرکت کرده است.
علاقمندان می توانند برای بازدید از آثار وی هر روز غیر از شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.

**نمایشگاه گروهی نقاشی در خانه هنرمندان
نمایشگاه گروهی نقاشی و نیوآرت شامل آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی با عنوان جا به جایی، جمعه 6 آذر در نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان ایران بر پا می شود .
در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه، ویدئوآت، چیدمان، اینتراکتیو (interactive) و ... از 6 هنرمند ایرانی و 21 هنرمند از کشورهای هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا، آرژانتین، یونان، ایرلند، فرانسه، اوکراین، انگلستان و آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: رابطه انسان با طبیعت ماهیتی پویا و در هم تنیده دارد. نقش هر یک بر دیگری، در روندی پیوسته و رو به جلو شکل می گیرد. این نمایشگاه تلاش می کند در مقیاسی فرای ملیت و قومیت و با تاکید بر نگرشی مفهومی، از رویارویی انسان امروزی با طبیعت خوانشی دوباره کند. از این رو، این مجموعه بر پایه بیانی تجسمی و جهانی استوار است.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، ریحانه افضلیان نایینی، سمانه صالحی، بهاره خوشبخت، پگاه رجامند، بردیا طحانی و سارا عامری از هنرمندان ایرانی شرکت کننده هستند که هر کدام با چند اثر در این نمایشگاه حضور دارند.
این نمایشگاه تا 16 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن از آثار همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

**فیلم دو سواردر موزه هنرهای معاصر تهران
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛آخرین فیلم از بخش چشم اندازسینمای وسترن در فصل پائیز94(دوره چهل و یکم)، روز چهارشنبه چهارم آبان ماه فیلم دو سوار به کارگردانی جان فورد ، محصول سال 1961 به مدت 109 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می آید.
علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم ،به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.
فراهنگ 9157**9338**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه نقاشی در نگارخانه کمال الدین بهزاد