سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود تهاجمی نیروهای شهرداری به کارواش قابل قبول نیست


به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فیضی در دویست‌وسی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه درگیری تعدادی از مأموران شهرداری با کارگران یک کارواش در غرب تهران، به بیان توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت عمران قدس است که ارتباطات گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است. 

وی افزود: درسال 71 زمینی به وسعت حدود 5 هزار مترمربع برای ساخت زمین و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای مسجد قرار گرفت؛ در سال 74 پلاکی در شمال این ملک به وسعت شش هزار و 900 مترمربع توسط شرکت نوسازی رسماً خریداری و به ایستگاه آتش نشانی تبدیل شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تصریح کرد: پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد در ضلع چهارراه دریا-سعادت آباد بخشی از زمین مسجد به وسعت یک هزار مترمربع به یک گذر تبدیل شود.

وی ادامه داد: شهردار منطقه دو در 18 آبان سال 82 تقاضا کرد با توجه به تبدیل زمین مسجد به گردش به راست، یا وجه آن پرداخت شود، یا تهاتر صورت گیرد و یا پروانه تجاری به مسجد داده شود که در نهایت شهرداری با واگذاری املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت کرد.

فیضی خاطرنشان کرد: طی یک صورت جلسه در سال 83 سه هزار و 297 متر به تولیت مسجد واگذار شد و تا سال 92 تمام اقدامات شهرداری وقت منطقه دو در پیگیری واگذاری ملک به تولیت مسجد بود ولی تا سال 92 صرفا صورت جلسه برای بهره برداری از ملک وجود داشت تا اینکه شهرداری در‌ آن زمان صرفاً اجازه 200 متر فعالیت تجاری به تولید مسجد را داد.

وی تصریح کرد: چندی پیش شهردار منطقه عنوان کرد ضرورتی ندارد به ازای هزار متر از اراضی مسجد، سه هزار متر زمین به تولید مسجد داده شود. براین اساس نیز پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده شد که در ازای ارائه ملک تا سقف 25 میلیون تومامن وجه دریافت کنند اما مسجد این پیشنهادات را رد کرد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران افزود: نهایتاً هیئت امنای مسجد استفساری در خصوص فروش املاک مسجد اخذ کرد و مشخص شد این اجازه به آنها داده نمی‌شود. مجدداً قائم مقام شهردار تهران در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد بازپسگیری این زمین اعلام کرد که با رضایت هیئت امنا باید این زمین پس گرفته شود.

وی  گفت: در 14 اسفند 92 ملک مذکور فروخته و سند آن رسماً به نام مالک شد. شهرداری اقدامات زیادی برای تحویل گرفتن این ملک انجام داد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای برای به نتیجه نرسیدن این موضوع استنکاف کرد.

فیضی خاطرنشان کرد: هیئت امنای مسجد ادعا دارد که کل ملک از جمله آتش نشانی متعلق به مسجد است. این درحالی است که همه می‌دانند مسئولیت خدمات شهری با شهرداری است اما باز هم هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را به کارواش تبدیل کرده‌اند. این درحالی است که حداکثر اجازه  استفاده از 200 متر از فضا به عنوان تجاری را داشته‌اند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: چهارشنبه هفته گذشته مأموران شهرداری برای اجرای حکم به کارواش مراجعه کرده‌اند ولی عوامل کارواش به مأموران تعرض کردند تا اینکه شنبه شب آن حادثه رخ داد. قطعا کار نیروهای شهرداری تهاجمی بود و ما این رفتار را نمی‌پذیریم به طور قطع نیز تا انتهای کار این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هنگام انجام کار باید طور دیگری عمل کنیم، گفت: تصرف این زمین غیرقانونی بوده و اسناد قابل دفاعی برای این موضوع داریم. گزارش نهایی نیز درباره جزئیات حادثه را به اعضای شورا ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کارواش دستی- کارواش صنعتی- کارواش فشار قوی- کارواش بنزینی