فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برجام ملی محیط زیست نیاز جامعه است


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرهاد مهرانفر درباره اهمیت برگزاری جشنواره ای با موضوع محیط زیست، اظهار کرد: اطمینان دارم اهمیت موضوع جشنواره بین المللی فیلم سبز اگر درست اطلاع رسانی شود آن قدر است که بتواند بسیاری از اقشار جامعه را درگیر خود کند.
وی با تاکید بر اینکه این جشنواره باید در یک تعامل ملی، سازمان ها و اقشار مختلفی را با هم مرتبط کند، افزود: به دلیل یک وقفه طولانی در برگزاری، جشنواره هنوز آنچنان که باید شناخته شده نیست.
به گفته مهرانفر، جشنواره سبز هم باید مانند جشنواره فیلم فجر عمومیت پیدا کند و همه مردم آن را به رسمیت بشناسند.
این مستندساز ادامه داد: امروزه حساسیت ها نسبت به محیط زیست بالا رفته و جو عمومی ، مطبوعات و هنرمندان نسبت به یک فاجعه زیستی مانند آزار و اذیت حیوانات واکنش نشان می دهند و این پدیده نشان می دهد مسائل محیط زیست حساسیت بالایی پیدا کرده است.
مهرانفر با اشاره به اینکه هنرمندان می توانند به عنوان الگو در حفظ و نگهداری جامعه تاثیرگذار باشند، گفت: جامعه هنری بخشی از پازل حفاظت از محیط زیست هستند و می توانند تاثیر روشنی در این زمینه بگذارند اما در وهله اول جامعه خبری با اطلاع رسانی گسترده نقش کلیدی در آموزش حفظ محیط زیست دارند.
این کارگردان سینما، افزود: رسانه ها می توانند عمق فاجعه زیست محیطی را به مردم گزارش دهند و هراسی هم برای عنوان این مسئله نداشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر فیلمسازان بتوانند مسائل محیط زیست را در حوزه مستند و فیلم های داستانی به صورت موقعیتی دراماتیک و تراژیک نشان دهند، به نوعی عمق فاجعه زیست محیطی را مقابل چشم مخاطب قرار داده اند و قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
مهرانفر گفت: با این اقدام درواقع هنرمندان در جایگاه خودشان هم پیشرو بودند و هم کوتاهی نکرده اند.
وی با بیان اینکه این دغدغه ها در قلب و روح هنرمندان کشورمان است، اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان اگر بدانند بودجه مناسبی به آن ها اختصاص داده می شود حتما به این موضوع می پردازند و این مشکلات مهم و اساسی را به تصویر می کشند.
کارگردان فیلم سینمایی «موشک کاغذی» درباره اینکه جشنواره فیلم سبز می تواند در حفاظت از طبیعت تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: اگر جشنواره سبز تداوم داشته باشد و محافظه کاری نکند، قطعاً می تواند به یک جریان سیال، زنده و تاثیرگذار بدل شود و در سال های بعد فیلمسازان دیگر را با خود همسو کند.
وی اضافه کرد: این فستیوال اگر بتواند در پنجمین دوره برگزاری خود فضاسازی مناسب انجام دهد و توجه کارگردانان جوان را به خود جلب کند بستری را برای اینکه بتواند قدم های محکم تری در حفظ محیط زیست بردارد، فراهم کرده است.
این کارگردان با اشاره به اینکه نجات محیط زیست به دست ماست و باید در صدد رفع این مشکلات برآییم، گفت: با توجه به اینکه ایران در موقعیت خطیری قرار دارد این جشنواره باید راستگو باشد و واقعیت ها را به نمایش بگذارد.
مهرانفر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمام آثارم موضوع محیط زیستی داشته اند و خطراتی که زیستگاهای مان را تهدید می کنند از دغدغه های اصلی ام بوده است باید بگویم همانقدر که مسئله انرژی هسته ای نهایتا با برجام و یک چرخش تاریخی سرنوشت سرزمینمان به سمت آینده روشن حرکت داد، باید یک برجام محیط زیستی توسط تمام اقشار جامعه داشته باشیم و به یک برجام ملی و جهانی در رابطه با نجات محیط زیست برسیم.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبزاز 24 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و تمام مراکز استان ها ادامه خواهد داشت. سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز نمایش ددهنده فیلم ها و برنامه های جشنواره در تهران هستند.
فراهنگ**9246**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قدردانی از برگزیدگان جایزه ملی محیط زیست