سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسکو: لاوروف در مذاکرات «وین» درباره سوریه شرکت می‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مذاکرات بین‌المللی «وین» پایتخت اتریش که قرار است روز 14 نوامبر (23 آبانماه) درباره سوریه برگزار شود، شرکت می‌کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، زاخارووا می‌گوید که گروههای تروریستی «جبهه‌ النصره» و «داعش» همچنان از حامیان مالی ناشناس، مقادیر زیادی سلاح و مهمات دریافت می‌کنند.

وی در اینباره گفت: «ما شاهدیم که داعش و شبه‌نظامیان جبهه النصره همچنان مقادیر زیادی سلاح و مهمات دریافت می‌کنند...همانطور که شاهدیم، این موضوع مربوط به منبع این تدارکات و تجهیزات همچنان توسط روسیه مطرح است و همچنان بعنوان یک موضوع باز باقی مانده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که دیپلمات‌های روس نشست‌هایی را در هفته جاری با معارضان سوری برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد که طرح واشنگتن برای ایجاد کارگروههایی برای حل مسئله سوریه، باعث شگفتی مسکو شد و آمریکا در اینباره با روسیه مذاکره‌ای نداشته است و ایران، عراق، لبنان و اتحادیه اروپا به این کارگروهها برای آشتی و صلح سوریه دعوت نشدند.

زاخارووا ادامه داد که مسکو، تلاش‌های واشنگتن برای تشکیل کارگروه درباره سوره را ناموفق می‌داند.

وی همچنین خبرگزاری رویترز برای انتشار گزارش جعلی مبنی بر پیشنهاد مسکو برای رفع بحران سوریه را محکوم کرد.

در حال تکمیل...


ویدیو مرتبط :
مکالمه طنز آمیز ظریف و لاوروف در وین