سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری شروعی جهادگونه برای حل مسائل محیط‌زیست است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست در تبیین چگونگی تدوین اسناد کلان به مراحل مختلف آن یعنی توجه به فلسفه، اصول کلی، دکترین اشاره کرد.

وی در این باره افزود: در دکترین توسعه، توسعه پایدار باید نهادینه شود و آنچه که در این دکترین باید مورد توجه قرار گیرد سیاست‌های کلی هستند. 

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام دوره موثره برای ارزیابی از این سیاست‌های کلی را 10 سال عنوان کرد و آن را به دلیل جلوگیری از تغییر جهت‌ها در دولت‌های مختلف دانست. 

مجابی درباره زمان آغاز به کار کمیته و کارگروه‌های زیرمجموعه آن گفت: این کمیته‌ها دو سال پیش با دستور رئیس مجمع تشخیص مصلحت و با حضور نمایندگان قوای مختلف و دانشگاه‌ها تشکیل شد.

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین دستور کار این کمیته را شناسایی وضعیت موجود محیط زیست کشور برشمرد که در قالب پیشنهاد اولیه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و با اصلاحات ایشان این فرآیند ادامه پیدا کرد. 

وی درباره اهمیت تهیه این سند هم اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد این است که این سند به لحاظ زمانی در آستانه تدوین برنامه ششم ابلاغ شد و باید در این برنامه ساری و جاری شود. 

مجابی اهمیت دیگر این سند را با اجلاس آینده سران کشورها درباره تغییر اقلیم عنوان کرد و گفت: ارائه این سیاست‌ها در جمع اعضا می‌تواند تعهد ما را به بهبود وضعیت محیط زیست در دهکده جهانی نشان دهد. 

وی در ادامه به برخی از نکات مهم این سند نظیر مدیریت جامع و یکپارچه، رعایت عدالت دین نسلی، جرم‌انگاری تخریب محیط‌زیست، آینده‌نگری، اقتصاد سبز، انرژی‌های پاک، ایجاد نظام حسابرسی زیست محیطی، عوارض و مالیات سبز، توجه به مشارکت‌های مردمی و دیپلماسی محیط زیست اشاره کرد. 

رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه این سیاست‌ها یک سند ملی است و متعلق به کسی نیست، از رسانه‌ها خواست تا با رویکرد توسعه پایدار و موضوع توازن در این رویکرد به تحلیل و تفسیر دقیق این سیاست بپردازند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سیاست های کلان سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری-4