سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بنرهای بی فایده چرا و به چه علت؟!


در ادامه مطلب آمده است:شاید برخی خرده بگیرند که در این وانفسای سوءاستفاده های کلان چه جای این گونه خرده گیری هاست؛ غافل از این که به مصداق «الناس علی دین ملوکهم» متصدیان برجسته در جمهوری اسلامی باید خود پیشتاز رعایت احتیاط در مصرف بیت المال باشند تا بتوانند زیردستان اداری و سپس توده های جامعه را هم به این مهم فراخوانند.
فلسفه کلی نصب بنر ، تبلیغات است که در مکانهای خاص با استیل و آمیزش هنر و فرهنگ بومی آن منطقه باعث رونق اقتصادی و تبلیغ محصولی خاص باید بشود.
اما گویا در شهر نورآباد صرفا این هنر در تبریک انتصابات و مقامهای ورزشی و کسب عناوین گاها محلی بکار برده می شود و حتی به اصول اولیه بنر که عبارت از سایز و تصویر و نوشته نیز اهمیتی نمی دهند که این خود باعث به هم خوردن فضای شهر و ایجاد مزاحمت برای عابرین پیاده رو ها می شود که ناچار باید مسیر مستقیم خود را عوض کنند یا از خیابان بگذزند .
از سویی برخی ادارات دولتی نیز در تمام طول سال نقاطی از شهر را برای این امر به خود اختصاص داده و حتی زحمت جمع آوری داربست های آن را نیز به خود نمی دهند.
اما نکاتی درمورد فضای ایجاد شده توسط برخی افراد که با نصب چنین بنرهایی به وجود می آورند:
اولین نکته مربوط می شود به استفاده از عبارت «جمعی از» در پایین بسیاری از بنرها که مشخص نمی کند دقیقاً چه شخصیت و یا شخصیت های حقیقی و حقوقی دقیقاً این متن و بنر را تنظیم کرده اند و بیشتر این شائبه را به وجود می آورد که تمام این ها می تواند توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی و حتی خود شخص مذبور انجام شود.
چگونه از طرف یک قشر از سوی چند نفر تصمیم گرفته می شود و هیچ قانونی هم در شهر وجود ندارد که نصب این بنرها را هدایت و مدیریت کند؟
نکته دوم این که تعداد فراوان چنین بنرهایی، جریانی فراتر از یک تبریک ساده را به ذهن متبادر ساخته و بعضاً این تاکید بر لزوم اعلام عمومی در سطح شهر آن هم با این تعداد بالا و وجود برخی جریان های سیاسی خاص، شائبه ها مبنی بر برخی برنامه ریزی ها و وجود اهداف سیاسی در این زمینه را افزایش می دهد.
نصب بنر اهل قبور پدیده ای است که هر از چندگاهی شاهد آن هستیم؛ پدیده ای ناهمگون با فرهنگ سازی میدانی که رانندگان متوقف شده در میادین را دچار غم و نگرانی می کند .
امیدواریم با توجه در پیش بودن انتخابات از نصب بنرهایی که شائبه تبلیغاتی دارند، خودداری شود و مسئولان ساماندهی تبلیغات و بنرهای عمومی سطح شهر، چاره ای برای برنامه ریزی و هدفمندسازی چنین اقداماتی در سطح شهر بیاندیشند.
منبع:سایت خبری سلام دلفان

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وقتی می خوایم بنرهای کمپینمون رو عوض کنیم...