علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بیش از ۴۰۰ هزار آواره در لیبی وجود دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، سازمان بین المللی مهاجرت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شمار آوارگان در لیبی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است.

بر اساس این گزارش در بیانیه این سازمان تصریح شده است: ۴۱۷ هزار و ۱۲۳ نفر شمار آوارگان در نتیجه ۳ موج از مهاجرت است که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و بزرگترین آن در تابستان ۲۰۱۴ بود.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: نزدیک به ۲۳۴ هزار و ۶۹۹ مهاجر خارجی در لیبی حضور دارند و به عنوان آواره در این کشور زندگی می کنند که برخی اوقات نیز مورد استثمار و بهره کشی قرار می گیرند.

همچنین در همین راستا افزوده شده است: فقط نزدیک به ۳۵ درصد از این افراد در خانه های مخصوص حضور دارند ولی دیگران در اماکن غیر رسمی و یا بازارها و ایستگاه های حمل و نقل و یا ساختمان های نیمه ساز زندگی می کنند. همچنین ۴ درصد از این افراد نیز در بازداشتگاه ها به سر می برند. به علاوه ۸۹ درصد از این افراد را مردان تشکیل می دهند.

در پایان این گزارش بیان شده است: ۴۷ درصد از مجموع آوارگان لیبیایی از بنغازی هستند و شمار زیادی نیز از سرت و طرابلس می باشند. سرت اخیرا به دلیل وقوع درگیری ها در این منطقه و عدم دسترسی به مراکز پزشکی و بهداشتی، شاهد مهاجرتی گسترده به سمت بنی ولید و ترهونه بود.

گفتنی است گروه تروریستی داعش از ماه ها پیش با حضور در لیبی موجب بروز درگیری های بسیار و آشوب و ناامنی در این کشور شده است.


ویدیو مرتبط :
۴۰۰ هزار هنگ کنگی خشم خود را به پکن نشان دادند