سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آنتی‌اکسیدان‌ها مضرات تشعشعات تلفن همراه را کاهش می‌دهند


سلامت نیوز:کشمکش‌ها در حالی بر سر تشعشعات موبایلی در بین کارشناسان و مسئولان وجود دارد که یک جراح و متخصص مغز و اعصاب درباره تأثیر و مضرات امواج رادیویی روی بدن انسان گفت: شاید در کوتاه‌مدت بدن نشانه‌هایی از آسیب‌های ناشی از تشعشعات از خود نشان ندهد اما در بلند‌مدت بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند انواع سرطان نمایان می‌شود. امواج رادیویی با قدرت بالا تأثیرات کوتاه‌مدت هم دارد و می‌تواند روی زنان باردار تأثیر گذاشته وموجب سقط جنین شود.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه فرصت امروز نوشت: مضرات تشعشعات تلفن همراه موضوعی است که کارشناسان هر از چندگاهی نسبت به آن به مردم و مسئولان مربوط، هشدار می‌دهند. بخش زیادی از تشعشعات موجود در شهرها و روستاهای کشور، مربوط به امواج رها شده از دکل‌های تلفن همراه یا همان BTS‌ها است که اپراتور‌ها معتقدند تشعشعات ناشی از این دکل‌ها بی‌خطر و در حد استاندارد است. اما از سوی دیگر بسیاری از پزشکان نسبت به تشعشعات و اثرات سوء آنها روی بدن انسان به‌ویژه کودکان ابراز نگرانی می‌کنند.

این درحالی است که مسئولان رگولاتوری، مـحـیـط زیـسـت، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات هنوز مشغول تحقیق روی این موضع هستند. غلامرضا داداش‌زاده، معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص گزارش عملکرد بررسی تشعشعات درهشت ماه ابتدایی سال 94 گفت: با توجه به نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، موردی مبنی بر غیر‌استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها پایین‌تر از حد مجاز بوده‌اند.

وی ادامه داد: در شش مورد، نتایج با وجود پایین‌تر بودن از میزان استاندارد و قابل قبول در کشور، نسبت به نتایج اندازه‌گیری دیگر سایت‌ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوط موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. داداش‌زاده بابیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون 34 مورد بوده است، گفت: با توجه به آمار ثبت شده و بررسی‌های صورت گرفته، شکایات در حوزه تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه، معادل 62 درصد و در حوزه سازه و فاصله دکل‌های آنتن تلفن همراه 38 درصد بوده است.

وی افزود: مطابق آمار ثبت شده، شکایت از آنتن‌های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به میزان 20 مورد، معادل 59 درصد، شرکت رایتل به میزان 12 مورد، معادل 35 درصد و شرکت ارتباطات مبین نت 2 مورد، معادل 6 درصد بوده است.داداش‌زاده به راه‌اندازی سامانه جامع شکایات 195، در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده و نیز شکایت رسیده از شاکیان نیز کاهش یافته است.

در حالی که کشمکش‌ها بر سر تشعشعات موبایلی همچنان در بین کارشناسان و مسئولان وجود دارد مرتضی دولت آبادی آزاد، جراح و متخصص مغز و اعصاب درباره تأثیر و مضرات امواج رادیویی روی بدن انسان به «فرصت امروز» گفت: شاید در کوتاه‌مدت بدن نشانه‌هایی از آسیب‌های ناشی از تشعشعات از خود نشان ندهد اما در بلند‌مدت بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند انواع سرطان نمایان می‌شود. وی افزود: امواج رادیویی با قدرت بالا تأثیرات کوتاه‌مدت هم دارد و می‌تواند روی زنان باردار تأثیر گذاشته وموجب سقط جنین شود.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: البته هنوز در جهان میزان تأثیرات سوء این امواج روی جانداران ثبت نشده است و نمی‌توان به صورت قطعی گفت تشعشعات تأثیر مخربی روی انسان‌ها دارد اما این مسئله محرز است که تشعشعات خارج از استاندارد روی انسان تأثیرگذار است. دولت آبادی درپاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند از مضرات تشعشعات در امان بمانند؟ گفت: متأسفانه راهی وجود ندارد که بتوان به‌طور کامل از تشعشعات در امان بود اما با رعایت کردن مواردی می‌توان از تأثیرات سوء امواج کم کرد.

وی افزود: مردم باید عادت کنند با تلفن همراه کمتر صحبت کنند چون بیشترین تأثیر را روی مغز می‌گذارد.این جراح مغز ادامه داد: مردم به‌ویژه مردان نباید گوشی را در جیب خود بگذارند چون این كار برای بدن ضرر دارد، به‌ویژه زمانی كه برای مدت طولانی در جیب قرار داشته باشد. وی گفت: تا حد امکان در مکانی مثل آسانسور و خودرو که تلفن همراه دارای سیگنال ضعیفی است نباید از آن استفاده کرد چون مضرات آن چند برابر می‌شود.

به گفته دولت آبادی، هندزفری‌های بی‌سیم یا سیمی، نمی‌تواند مشترکان را از امواج تلفن همراه در امان نگه دارد اما استفاده از آنها می‌تواند مقدار جذب امواج را كاهش دهد و سعی شود تابیشتر از ارتباطات متنی مانند پیامك استفاده شود تا امواج مضر از سر دور بمانند. وی با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات می‌تواند مضرات تشعشات را کاهش دهد، گفت: از غذاها و میوه‌های دارای آنتی‌اكسیدان استفاده كنید زیرا قرار داشتن در معرض امواج مایكروویو میزان آنتی‌اكسیدان موجود در بدن را كاهش می‌دهد.

آنـتـی‌اكـسیدان‌ها موادی هستند كه بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی محافظت می‌كنند. دولت آبادی در پایان افزود: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که فقط تلفن همراه نیست که امواج رادیویی را جذب می‌کند بلکه مودم‌های بی‌سیم که در خانه‌ها وجود دارد و دستگاه‌هایی مانند آن نیز مضرات تلفن همراه را دارند.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!