تدوین برنامه جامع توسعه صنعت شیلات سیستان و بلوچستان


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برنامه جامع توسعه صنعت شیلات استان در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، محسنعلی گلشنی افزود: سرمایه‌گذاری در بحث شیلات به صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران است.

گلشنی گفت: صنعت شیلات سیستان و بلوچستان از زمره صنایع فعال این استان است که ظرفیت‌های مناسبی نیز در بحث اشتغال بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در شمال و جنوب ظرفیت پرورش آبزیان و گونه‌های خاص ماهیان را دارد گفت: توسعه طرح‌های شیلاتی از جمله افزایش استخرهای پرورش ماهی، اجرای کلاس‌های آموزشی برای پرورش دهندگان ماهی از دیگر برنامه‌های این سازمان در استان است.

گلشنی در ادامه با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از کشور اندونزی را به خود اختصاص داده گفت: این استان همچنین رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند را نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: 36 درصد صید آبهای جنوب کشور و ۳۱ درصد صید کل کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

گلشنی همچنین گفت: ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی‌پروری) نیز مربوط به بنادر چابهار و کنارک در جنوب استان است.

مدیرکل شیلات استان در ادامه با بیان اینکه این استان ظرفیت دو بار در سال را به جهت پرورش میگو را دارد اظهار کرد: سواحل مکران با بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در مناطقی مانند گواتر و روستای رودیک با دارا بودن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، قابلیت پرورش ماهی‌های زینتی، خیار دریایی، جلبک، لابستر و وجود گونه‌های تجاری با ارزش میگو مانند ببری سیاه، سفید هندی، ببری سبز و موزی استعداد بالقوه‌ای در بحث آبزی‌پروری را دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صنعت در سیستان و بلوچستان