سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر اطلاعات: 10 مجموعه تروریستی در ایام محرم کشف شد


وزیر اطلاعات: 10 مجموعه تروریستی در ایام محرم کشف شد

میزان/ حجت‌الاسلام علوی گفت: ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هرگونه حرکت داعش را گرفته، به گونه‌ای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه تروریستی را کشف کردیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات عصر روز دوشنبه با حضور در جمع علمای استان کردستان ضمن تشکر از حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع و روحانیون کردستان، گفت: اسلام دین فطرت است و با فطرت انسان منطبق است. این فطرت، از تندروی و کندروی رنج می برد. اسلام انسان را با برنامه‌هایی که براساس این فطرت و به دور از افراط و تفریط است، به حرکت در می‌آورد. اسلام دین اعتدال است. خداوند مسلمانان را برای دنیا الگو قرار داده است. به تعبیر دیگر اگر در سایر ادیان افراط و تفریط بوده، اسلام دین وسط قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به نتایج مضر افراط و تفریط، گفت: زیربنای افراط و تفریط جهل است و جاهل دچار افراط و تفریط می‌شود. افراط و تفریط در هیچ مسئله‌ای اعم از اقتصاد، اعتقادات، اخلاق و ... پسندیده نیست. اسلام در امر انفاق هم افراط و تفریط را نمی‌پسندد و حتی در این امر خیر هم اعتدال را توصیه می‌کند.

وی افزود: در امر اعتقادات نیز اسلام جبر و اختیار را به صورت مطلق رد کرده و مجموعه‌ای از جبر و اختیار را توصیه کرده است. در اخلاق نیز توصیه به اعتدال کرده است.

وزیر اطلاعات گفت: تندروی مذهبی در شیعه و سنی مورد پسند اسلام نیست و توصیه اسلام به مهربانی و بردباری با عقاید مختلف است.

وی وحدت شیعه و سنی را موضوع با سابقه‌ای دیرین دانست که علمای پیشین ما هم به آن توصیه کرده‌اند.

حجت‌‌الاسلام علوی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین شیعه و سنی، گفت: علمای اسلام همواره بر این مهم یعنی مهربانی و برادری تاکید داشته‌اند. شیعه و سنی، دشمن دیرینه‌ای داشته‌اند که علمای هر دو فرقه آنها را خوب شناسایی کرده بودند.

وی گفت: اسلام امر به وحدت کرده و نقشه راه را این چنین ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به دستاوردهای مسئله وحدت شیعه و سنی گفت: به برکت رهبری امام راحل و هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری توفیقاتی داشته‌ایم که جایگاه ایران در جهان ممتاز شده و مورد حسرت دشمنان قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های دنیا را مجبور به مذاکره با ایران کرده و آنها نیاز به مذاکره با ایران داشته‌اند. موفقیت‌های هسته‌ای کشور آنها را واداشت که فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند.

حجت‌الاسلام علوی اشراف اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) را مانع رخنه دشمن برای اقدامات تروریستی دانست.

وی افزود: با وجودی که در کشورهای دیگر همان‌طور که می‌بینید چه انفجارهایی صورت می‌پذیرد، امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران موجب ارتقاء جایگاه بین‌المللی ما شده است، این در حالی است که تهدید علیه ایران جدی است.

وزیر اطلاعات گفت: همه شهروندان با هر قومیت و مذهبی که باشند برای ما عزیز هستند.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران فرقی بین شهروندان شیعه وسنی قائل نیست، گفت: رفاه و سربلندی همه آحاد مردم در هر قومیت و مذهبی از وظایف نظام اسلامی است. برای نظام فرقی بین شهروندان شیعه و سنی نسیت. رفاه و سربلندی را برای همه مردم می‌خواهیم.

وی گفت: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی با تروریست‌ها و بر هم زنندگان امنیت برخورد می‌کند و برایش فرقی نمی‌کند که از چه مذهبی باشند. هر گروهی که امنیت را به خطر می‌اندازد، دستگاه امنیتی با آن برخورد خواهد کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هرکس که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی نماید، چه سنی باشد چه شیعه، محکوم است. اینها مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیست. به طور جدّی با آن دسته از اختلاف‌افکنان که به مقدسات اهل سنت توهین نموده و مسئولان را به خاطر رفتار اسلامی با برادران اهل سنت ملامت می‌کردند، برخورد کرده و برخورد خواهیم کرد.

وی تروریست‌های داعش را دست پرورده آمریکا و صهیونیسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هرگونه حرکت آنها را گرفته است، به گونه‌ای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه تروریستی را کشف کردیم.

حجت‌الاسلام علوی امنیت را محصول همکاری دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه قضا دانست و گفت: این امنیت بی‌بدیل محقق نمی‌شود مگر آنکه «مردم پایه» باشد. بسیاری از توطئه‌های دشمن با همکاری مردم کشف شده است، پس قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی به تنهایی کافی نیست و مردم هستند که به دستگاه‌های اطلاعاتی کمک می‌کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
وزیر اطلاعات کابینه دوازدهم زلال ترین وزیر پیشنهادی