سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشکلات پیش‌روی تربیت نیروی انسانی متخصص در آموزش‌ و پرورش


به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی در آیین افتتاح برگزاری سومین کارگاه آموزشی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش در قبل از بازگشایی مدارس در مهر سال جاری اظهار داشت: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان باوجود بدهی آموزش وپرورش به شرکت‌های بیمه زیرمجموعه سازمان بیمه مرکزی در کنار موضوع  افزایش تعرفه‌های بیمه به دلیل اجرای طرح تحول سلامت، گام بزرگی بود که با حمایت دولت به سرانجام مطلوب رسید.

وی به برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش در اواخر شهریور سال 94  اشاره کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش فرآیندی پرهزینه است به دلیل آن‌که افراد پس از قبولی در کنکور و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش محسوب شده ولی در فرآیند تدریس شرکت نمی‌کنند و هزینه‌های اضافی برای آموزش و پرورش فراهم می‌کنند و در برخی موارد شاید انگیزه و رغبت کافی برای تدریس را پس از گذشت چند سال از دست داده باشند.

بطحایی با اشاره به ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به عنوان یک راهکار برای جذب نیروی انسانی لازم برای آموزش وپرورش پیش‌بینی شده است که برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این راستا ارزیابی می‌شود، می‌تواند تحول اساسی در جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر تحول در جذب نیروی انسانی در ساختار آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری با کمبود 30 هزار نیروی انسانی در دوره ابتدایی مواجه بودیم که با تدبیر مناسب ارکان مختلف آموزش وپرورش، شاهد بازگشایی مطلوب مدارس در مهر امسال به نسبت سال‌های قبل باشیم.

وی با بیان اینکه با مصوبه شهریور امسال مجلس 16 هزار نیروی پیش دبستانی  به صورت حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش شدند، اظهار کرد: آموزش و پرورش علی رغم کمبود منابع و اعتبارات باید زمینه آموزش آنها را برای تدریس در دوره ابتدایی فراهم می‌کرد که تحقق این مهم علی‌رغم کوتاهی زمان، انرژی بسیار زیادی را از آموزش و پرورش گرفت.

بطحایی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش در افزایش ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان عنوان کرد و افزود: دولت با وجود رکود اقتصادی در کشور با اختصاص 1350 میلیارد تومان زمینه اجرایی شدن این طرح بزرگ در آموزش و پرورش را فراهم کرد و این موضوع نشان می‌دهد دولت به آموزش و پرورش توجه دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی از طراحی و ابلاغ نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این نظام نامه شرایط احراز صلاحیت و ارتقای شایستگی‌ها در یک برنامه مدون و زمانبندی شده برای معلمان مشخص می‌شود و می‌تواند تأثیرات انگیزشی مناسبی را در بدنه آموزش و پرورش ایجاد کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ارزش گذاری نیروی انسانی فنون فروش توسعه منابع انسانی واژه نامه بازاریابی توانمند