سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برای نفس کشیدن X را فشار دهید، برای پلک زدن A


برای نفس کشیدن X را فشار دهید، برای پلک زدن Aوین فون/ در بین تمام بازی های بزرگ اخیری که خبر انتشار و یا در دست ساخت بودن آنها برای کنسول مایکروسافت به گوش میرسد، با وجود طوفان خبری که اخیرا کوانتوم برک در این زمینه به پا کرده، عنوانی ‘خاص’ وجود دارد که شاید بتواند دل شما را نیز مثل دل بنده از آن خود کند، شاید بد نباشد که با هم نگاهی به Manual Samuel یا ساموئل دستی بیندازیم.

ساموئل، جوانی ثروتمند و سلامت است که به تمام خواسته های خود در زندگی رسیده و حال ناگهان زمان مرگ اوست، بعد از مرگ به اصطلاح تراژیک و غم انگیز او که احتمالا شما را به خنده می اندازد، او تلاش میکند تا مرگ را برای دادن یک فرصت دوم به او برای زندگی متقاعد کند، مرگ نیز که بسیار موجود به قول خودمان پایه ایست، درخواست او را به یک شرط قبول میکند، ساموئل به مدت ۲۴ ساعت دیگر زنده خواهد ماند اما وظیفه ی تمام اعمال حیاطی بدنش با خود اوست، یعنی باید بتواند از نفس کشیدن تا سرپا ایستادن را با فکر و تلاش مستمر و بدون وقفه و با اراده ی کامل خودش انجام دهد، در غیر این صورت او خواهد مرد و فرصتی به او داده نخواهد شد.

گیمپلی بازی را میتوان ترکیبی دانست از بازی فلش معروف QWOP با بازیهای ریتمی و همینطور بازی های ماجراجویی؛ کنترل ساموئل اینگونه است که شما از دکمه های X و Y برای دم و بازدم استفاده میکنید، ماشه ها پاهای ساموئل را هدایت میکنند و وظیفه ی حرکت ستون فقرات او با D-Pad خواهد بود، حال شما وظیفه دارید که با همین دکمه ها و تنظیمات ساموئل را به حمام ببرید، لباس تنش کنید، و به عنوان او در دنیا زندگی کنید، آن هم بدون اینکه اتفاقی او را خفه کنید یا بیندازید و در هر شرایط خطرناک دیگری قرار دهید.

همینطور که با ساموئل در خانه و محل کار به حرکت و زندگی ادامه میدهید، صدای عجیب اجزای داخلی بدن او مثل جدا شدن و به هم خوردن اجزا و قرچ و قروچ های متفاوت با شما همراه خواهند بود تا بتوانید با شنیدن همزمان صدای اجزای بدن خود درمورد اینکه چقدر صاف و خوب یا اشتباه و بد اورا کنترل میکنید تصمیم بگیرید، گاهی نتیجه ی کار بسیار خنده دار خواهد بود؛ خیلی کارها در زندگی ساموئل ممکن است با شکست مواجه شوند اما بسته به کاری که در آن شکست خوردید زندگی او ادامه خواهد داشت، به طور مثال شکست در نوشیدن قهوه باعث مرگ ساموئل نمیشود اما باعث میشود قهوه ی داغ و جوشان روی صورت او بریزد.

بازی ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد اما به گفته ی تستر های اکس باکس وایر اینطور نیست، سازنده ها درست بعد از اینکه در انجام یک کار مهارت کافی پیدا می کنید یک چالش جدید به کنترل بازی اضافه میکنند؛

به محض اینکه توانستیم کم کم در انجام کاری تعادل پیدا کنیم، سر و کله ی یک مانع جدید (مثل پله) پیدا شد
جدا از خلاقانه بودن ایده ی اولیه ی بازی، چیزی که بیشتر از هرچیز توجه مخاطب را در باره ی این بازی به خود جلب می کند وجود عنصر طنز قوی در بازیست، تا جایی که نویسندگان اکس باکس وایر معتقدند تماشا کردن این بازی نیز به اندازه ی بازی کردن آن لذت بخش است، فقط کافیست به استایل و سبک لباس پوشیدن فرشته ی مرگ و یا به دلیل انتخاب اسم ساموئل برای شخصیت اصلی بازی فکر کنید تا متوجه شوخ طبع بودن به روز و دوست داشتنی سازنده های بازی بشوید.

تا از یادم نرفته اجازه بدهید این را هم بگویم، قبل از انتشار این خبر درحال تماشای تریلر این بازی بودم که در آخر تریلر برای لحظه ای با یک فلش مواجه شدم، ویدیو را به عقب برگرداندم و به سرعت Pause کردم و متوجه وجود این متن درست بعد از تاریخ انتشار بازی (بهار ۲۰۱۶) شدم:

یا شاید بهار ۲۰۱۷، یا حتی ۲۰۱۸! ما که هستیم که بخواهیم اطلاعی از این قضیه داشته باشیم؟ زندگی یک گل شکننده است و شاید یکی از ما توسط یک کامیون زیر گرفته بشود و یا دیابت B بگیرد یا یک چیزی مثل همین. در آن صورت بازی زمان بیشتری برای ساخته شدن میبرد، بسته به اینکه چه کسی به کامیون برخورد بکند، اندازه ی نسبی کامیون و البته به اینکه آیا شخصی که به کامیون مورد نظر برخورد میکند با مرگ درمورد “دستی تمام کردن بازی” شرطی میبندد یا نه.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: وین فون


ویدیو مرتبط :
کشیدن ماشین با پلک چشم(ابر انسان)