نیروهای آموزشی، بهداشتی و مشاور هم مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی شدن


نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی یک فوریت به استفساریه‌ای رای دادند که بر اساس آن نیروهای آموزشی، پرورشی و بهداشتی و مشاور نیز مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، بر اساس تبصره 10 موضوع ماده واحده این قانون مصوب کرد شرط رشته تحصیلی نیز منحصرا برای به کارگیری مشمولان قانون فوق در مقطع آموزش متوسطه می‌باشد. همچنین عبارت "حق‌التدریسی"، شامل نیروهای آموزشی، پرورشی، بهداشتی، مشاور، و سرپرست کارگاه و حق‌التدریسان جا مانده قبل از سال 91 می‌شود.

بر اساس این گزارش عبارت خرید خدمات آموزشی، شامل نهادهای عمومی از جمله سازمان دانش آموزی می‌شود.

بر همین اساس از مجموع 204 نماینده حاضر با 150 رای موافق، 15 رای مخالف و 7 رای ممتنع این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس تبصره 10 ماده واحده قانون مذکور، وزارت آموزش و پرورش مکلف است فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش، تا تاریخ 26 /7 /91 با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند را به منظور تامین نیروی حق‌التدریسی با توجه به رشته تحصیلی، مقطع (حداقل کاردانی) جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده 8 این قانون به کار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بر همین اساس مجلس شورای اسلامی شرط رشته تحصیلی، حق‌التدریسی و خرید خدمات آموزشی را بر اساس این قانون و مشمولین آن تعریف کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بکارگیری معلمان حق التدریسی از اول مهر امسال