فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اهدای كتاب توسط آموزگاران و دانش آموزان مهابادی


به گزارش ایرنا، در آیینی كه امروز دوشنبه و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان در كتابخانه شیخ شلتوت مهاباد برگزار شد، جمعی از دانش آموزان دبیرستان های امیركبیر و شهید چمران مهاباد به همراه آموزگاران خود 28 جلد كتاب نفیس و قدیمی را به این كتابخانه عمومی اهدا كردند.
این كتابها كه به زبان های كردی و فارسی در زمینه های تاریخی، ادبی، رمان و دیوان اشعار شاعران منطقه مكریان بود، به این كتابخانه اهدا شد.
این كتاب ها شامل 13 جلد تاریخ تمدن جهان (ویل دورانت)، بوكردستان، چیشتی مجیور و شرفنامه ماموستا هه ژار(عبدالرحمان شرفكندی) و دیوان اشعار ماموستا هیمن(محمدامین شیخ‌الاسلامی مُكری) بود.
مسئول نهاد كتابخانه های عمومی مهاباد در حاشیه این آئین گفت: سال گذشته در مجموع بیش از یك هزار و 100 جلد كتاب توسط شهروندان به كتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شد.
چیا قادری افزود: اهدای كتاب های قدیمی و نفیس به كتابخانه ها می تواند ضمن غنی كردن منابع كتابخانه ای، فرهنگ كتاب و كتابخوانی را نیز در بین مردم ترویج دهد.
وی میانگین سرانه كتاب در این شهرستان به ازای هر 100 نفر جمعیت را 25 جلد عنوان كرد و گفت: هم اكنون در شهر مهاباد سه باب كتابخانه عمومی با بیش از 55 هزار جلد كتاب وجود دارد.
قادری اظهار كرد: بر اساس آمارها میانگین سرانه كشوری كتاب 40 نسخه و میانگین استانی آن نیز 39 كتاب برای هر یكصد نفر جمعیت است كه با استناد به ارقام موجود، سهم شهرستان مهاباد از سرانه های استانی و كشوری پایین تر است.
قادری گفت: در مهاباد علاوه بر یك باب كتابخانه های عمومی، پنج كتابخانه مشاركتی نیز با 10 هزار جلد كتاب فعال است كه چهار كتابخانه در مناطق شهری و یك كتابخانه در روستای گوك تپه واقع شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نقش آموزگاران در حل مشکلات دانش آموزان