سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اردوغان: به ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نزدیک شده ایم


اردوغان: به ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نزدیک شده ایم

فارس/ رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که جبهه مخالف دولت سوریه به توافق برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع نزدیک شده‌اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در سالگرد مرگ کمال آتاتورک بنیان گذار ترکیه نوین گفت که متحدان ما بیش از پیش به ایده ایجاد منطقه امن (منطقه پرواز ممنوع) در شمال سوریه نزدیک شده‌اند.

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که کمتر از یک ماه قبل رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در نشست کمیته امور مسلح سناگفته بود که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را توصیه نمی‌کنیم.

پس از این بود که کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مخالف است.

دولت ترکیه از بانیان اصلی این طرح است و از ابتدای بحران سوریه بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه تأکید می‌کند که تا کنون با استقبال کشورهای غربی مواجه نشده است.

بسیاری از کارشناسان منطقه، اصرار ترکیه را در راستای جلوگیری از قدرت‌یابی کرد‌ها در شمال سوریه تحلیل می‌کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم درباره خطر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه برای آوارگان سوری و وقوع نسل کشی در این منطقه هشدار داده بود ولی همزمان فرانسوی‌ها گفته بودند که بحث درباره پرواز ممنوع را با شرکای خود مطرح خواهند کرد.

ترکیه پیشنهاد داده که یک منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه ایجاد شود تا نیروهای ارتش سوریه نتوانند پیشروی کنند و مواضع داعش را هدف قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
ترکیه: باید در سوریه منطقه حائل و پرواز ممنوع ایجاد شود