سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح برچسب‌دار کردن کالاهای اسرائیلی به افزایش صادرات از اسرائیل منجر می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات ارشد اروپایی با رد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه طرح برچسب‌زدن کالاهای اسرائیلی باعث تحریم اسرائیل می‌شود و به اقتصاد آن لطمه وارد می‌کند، گفت، این طرح می‌تواند به افزایش صادرات کلی از اسرائیل منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، این مقام اروپایی با تشریح طرح مذکور گفت، همه کشورهای عضو ملزم به اجرای این طرح هستند، هر چند اگر آن را اجرا نکنند نیز با تحریم روبرو نمی‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: «آمار نشان می‌دهد در کشورهایی که طرح برچسب‌ دار کردن کالاهای اسرائیلی اجرا شده، به عنوان مثال در انگلیس، حجم تجارت اسرائیل با این کشور، از زمان اجرای طرح برچسب‌دار کردن کالاهای اسرائیلی (که انگلیس به طور مجزا انجام داده است) افزایش یافته».

این مقام اروپایی افزود:« ما معتقدیم مردمی که به دلایل سیاسی نمی‌خواهند محصولات شهرک‌های اسرائیلی را خریداری کنند، شفافیت بیشتری درباره کالاهای تولیدشده در اسرائیل خواهند داشت و در نتیجه تجارت کاهش نمی‌یابد. اسرائیل معتقد است این کار باعث تحریم می‌شود اما برعکس این باور صادق است».

بر اساس این گزارش، با این حال، مقامات صهیونیستی مخالف این اقدام هستند و آن را گامی یهودی‌ستیزانه تلقی می‌کنند.

در راستای همین برداشت صهیونیست‌ها بود که یک مقام ارشد اروپایی، تلقی فوق را رد کرد و گفت: «مبنای این اقدام سیاسی نیست بلکه بر اساس این منطق است که هر کالای دارای برچسب اسرائیل، باید دقیقا از این سرزمین آمده باشد، نه از مناطقی که جامعه بین‌المللی آن را جزو اسرائیل قلمداد نمی‌کند. این حرف اتحادیه اروپاست؛ سرزمین‌های اشغالی بخش از اسرائیل نیستند».

وی افزود: «برچسب زدن کالاهای تولید شده در خارج از مرزهای شناخته شده اسرائیل، صرفا به این معناست که اتحادیه اروپا در حال اجرای سیاست بلندمدت خود است. هیچ چیز درمورد کالاهایی که در اسرائیل تولید شده‌اند، تغییر نمی‌‌کند».

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی