ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قهرمان یا ضدقهرمان؟!


  X     

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 22:29

قهرمان یا ضدقهرمان؟!

کاپ/ رییس سابق فدراسیون فوتبال در روز 15 آبان 1333 در تهران به دنیا آمد.
محمد حسین دادگان هفت سال بازیکن پرسپولیس بود. 101 بار برای سرخپوشان به میدان رفت و در این بازی ها 2 گل نیز برای پرسپولیس به ثمر رساند. مدافع آن روزهای فوتبال، در سال های اواسط دهه 50 چیزی نمانده بود که در رختکن پرسپولیس با علی پروین دست به یقه شود اما پس از مدتی پروین متوجه شد که پدر او و آشیخ( لقبی که پروین به دادگان داده بود) با هم آشنا بوده اند و همین امر روابط دو بازیکن را حسنه کرد!
بعدها و در سالهای اوایل انقلاب، این دادگان بود که سوت مربیگری را از دهان مهراب شاهرخی مربی وقت پرسپولیس بیرون آورد و آن را به علی پروین تفویض کرد تا دوران مربیگری پروین در جمع سرخپوشان این گونه آغاز شود!
دادگان در 28 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و مشاغلی چوننایب رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه، معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد و عضویت در هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا را تجربه کرد.
تیم ملی فوتبال در دوران وی راهی جام جهانی شد؛ جام بین قاره ای را کسب کرد، مقام سوم جام ملت های 2004 و قهرمانی بازی های آسیایی بوسان(2002) را از آن خود ساخت. اما در مقابل تیم امید با انتخاب اشتباه مربی از سوی دادگان و تصمیمات هولناک محمد مایلی کهن المپیک 2004 را از دست داد. تیمهای پایه و باشگاهی نیز هیچ کدام توفیقی کسب نکردند. اما تصاویری که از دکتر می بینید، نه مربوط به روزهای مدیریت وی بلکه مربوط به زمانی بود که در تیم ملی و پرسپولیس حضور داشت. دادگان به همگام بازی تنها 6 بار برای تیم ملی به میدان رفت.در دوران بازی نیز مثل دوران ریاست خود مردی بود انعطاف ناپذیر. شاید اگر در دوران مدیریت این صفت او کمی تعدیل شده بود، هم دوران ریاست فدراسیون وی طولانی تر می شد و هم سود بیشتری نصیب فوتبال ایران می شد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آلبوم عکس های ضدقهرمان لاکیا۲۰۱۲(آهنگ طنزخودم)