فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برپایی نمایشگاه نقاشی از پرتره شخصیت‌های مشهور هنری


به گزارش خبرگزاری فارس، هفت نقاشی پرتره از شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایران از جمله محمود دولت‌آبادی، بهمن محصص، محسن وزیری مقدم، قباد شیوا، پرویز تناولی، منوچهر معتبر و علی‌اکبر صادقی در به تماشا گذاشته است.

این آثار با تکنیک رنگ روغن در ابعاد بیش از 2 متر نقاشی شده است.

فرشید شیوا نقاش این آثار، حدود 5 سال بر روی نقاشی‌های پرتره از این شخصیت‌ها متمرکز بوده و به خاطر علاقمندی به این هنرمندان پرتره‌های آنها را در ابعاد بزرگ کار کرده است.

وی در این باره گفت: در این نمایشگاه پرتره هنرمندانی را به تصویر کشیده ام که بر روی آن ها شناخت و در گذشته با آن ها برخورد داشته‌ام؛ آنها اغلب افرادی هستند که در کارشان پیشرو بوده یا بهتر است بگویم این چهره‌ها هر کدام در جایگاه خود حاشیه‌ساز بوده‌اند البته تعریف حاشیه ساز به لحاظ معنای زرد آن مد نظرم نیست. انتخاب عنوان «مواجهه» برای این نمایشگاه  نیز بر همین اساس بوده است.

او در مورد اثری که پرتره پدرش قباد شیوا را تصویر کرده است. گفت: پدرم گرافیست رنگینی است. او  سرشار از رنگ است. عکسی که از او انتخاب کردم تا به تصویر بکشم سیاه و سفید بود به همین دلیل در این کار تی شرت پدر را به رنگ قرمز کار کردم و به خاطر پیوندی که بین پدرم و محسن وزیری مقدم است این رنگ را نیز در پرتره او به کار بردم.

فرشید شیوا متولد 1353 تهران است. او کارشناس نقاشی و کارشناس ارشد تصویر سازی از دانشگاه هنر تهران دارد و عضو هیئت مدیره و نایب رییس موسسه فرهنگی هنری قباد شیوا است؛ او در سال 1393 مدرک تکمیلی افتخاری درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

این نمایشگاه  تا 30 دی ماه در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه به جز پنجشنبه ها و تعطیلات رسمی از این آثار از ساعت 16 الی 20 در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/8N3W8N


ویدیو مرتبط :
گالری هنری میترا - نمایشگاه مجسمه و نقاشی مارس 2015