فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



راه‌اندازی خانه‌های نور در استان‌های محروم/ لزوم برنامه‌ریزی برای شکوفایی استعدادهای قرآنی


«محمدرضا جعفری» معاون آموزش و پژوهش ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به حمایت از برنامه های قرآنی مساجد، اظهار داشت: ما امسال طرح حمایت از خانه‌های نور را برنامه‌ریزی کرده و بر اساس آن نزدیک به 200 خانه نور در سطح کشور راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه برای تأسیس هر خانه نور 300 هزار تومان بودجه اختصاص دادیم، گفت: امسال برای راه‌اندازی خانه‌های نور 60 میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی در مساجد را توسعه بخشیم.

جعفری با اشاره به استان‌هایی که بیشترین تعداد خانه نور امسال در آنجا را‌ه‌اندازی شد، افزود: استان‌های خوزستان، هرمزگان و فارس به ترتیب با راه‌اندازی 33، 23 و 21 خانه نور بیشترین بودجه برای این امر را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه در راه‌اندازی خانه‌های نور به نیاز منطقه و استقبال آن‌ها توجه کردیم، گفت: امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب بتوانیم تمامی مناطق و شهرهای کشور را تحت پوشش خانه‌های نور قرار دهیم.

وی درباره سایر استان‌هایی که در آن‌ها خانه نور تأسیس شده است، افزود: امسال به دلیل کمبود اعتبارات خانه‌های نور جدید در استان‌های مرکزی، لرستان، کهکیلویه‌وبویراحمد، قم، قزوین، زنجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، بوشهر و ایلام راه‌اندازی نکردیم البته برای تداوم فعالیت‌های خانه‌های نور موجود حمایت‌هایی از آن‌ها نیز داشتیم.

جعفری درباره استان‌هایی که بیشترین بودجه را برای حمایت از خانه‌های نور به خود اختصاص دادند، گفت: امسال 110 خانه‌ نور موجود در استان‌ اصفهان و 103 خانه نور در خراسان رضوی به صورت ویژه مورد حمایت قرار گرفتند به طوری که به هر کدام از آن‌ها 300 هزار تومان بودجه برای تجهیز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت‌های ما تخصیص اعتبار و تجهیز خانه‌های نور در مناطق محروم است،  افزود: استعدادهای بسیاری از نقاط مختلف کشور وجود دارند که شکوفایی استعداد آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه است که امیدواریم با جذب افراد شاهد رشد و شکوفایی قرآنی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/M424O8


ویدیو مرتبط :
درباره محروم کردن خود از نور