معدوم‌سازی حدود 18 تن گوشت آلوده در یزد


مسئول امور کشتارگاه‌های اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: بازرسی‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی بر روند استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه‌های یزد منجر به معدوم‌سازی 17 هزار و 900 کیلوگرم گوشت آلوده در یازده ماه امسال شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه یزد، دکتر سید مهدی موسوی‌پور با تاکید بر اینکه کشتار بدون نظارت و غیراصولی مخاطره‌آمیز است، افزود: در یازده ماه سال‌جاری تعداد بیش از 175 هزار و 600 مورد نظارت بهداشتی و شرعی روی دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در کشتارگاه‌های استان صورت گرفته است.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان یزد در راستای اجرای اهداف و سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره‌مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام‌ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه‌ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه‌های دام استان یزد را به عهده دارد.

موسوی‌پور تصریح کرد: در کشتارگاه‌ها پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می‌شوند.

وی افزود: براساس این گزارش، طی بازرسی‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان بر روند استحصال گوشت قرمز میزان 17 هزار و 900 کیلوگرم گوشت آلوده در کشتارگاه‌های دام معدوم شده است.

وی به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره کرد و گفت: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره‌آمیز است و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود. از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه یا خرید گوشت‌های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جداً خودداری کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع گوشت های آلوده