سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیانیه جبهه پایداری به مناسبت روز دانشجو: ایجاد روحیه بی‌تفاوتی در بین دانشجویان نقشه دشمن است


بیانیه جبهه پایداری به مناسبت روز دانشجو: ایجاد روحیه بی‌تفاوتی در بین دانشجویان نقشه دشمن است

تسنیم/ جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: ایجاد روحیه بی‌تفاوتی در بین دانشجویان یکی از نقشه‌های دشمنان است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"دانشجویان عزیز، شما جوانان، مدیران آینده‌ کشورید. ایرانِ فردا، با ثروت عظیمی از اندوخته‌های علمی و عملی، باید به دست مدیرانی بزرگ و لایق اداره شود و گام‌های بلند و پرشتاب به سوی چشم‌اندازهای ترسیم‌شده را با همت و ایمان و بصیرت و شجاعت امثال شما بردارد."

امام خامنه ای، 1391/10/24

نسل جوان دانشجو در جامعه امروز ما عامل محرک برای پیشرفت در تحولات اجتماعی و سیاسی است. نشاط دانشجو و محیط‌های دانشگاهی چه قبل از انقلاب مانند جنبش دانشجویی 16 آذر 1332، چه در انقلاب و چه بعد از انقلاب در برهه‌های مختلف و در شرایط گوناگون انقلاب تعیین کننده بوده است.

دانشجوی طراز انقلاب، کوله بار از آموزه‌های امام راحل بسته، رهنمودهای ولی فقیه زمان در گوش، پایدار در ارزش‌های اسلام ناب و بدور از دام‌های رنگ به رنگ و شبکه‌های عنکبوتی دشمنان بویِِِِِژه آمریکا، سعی کرده مسائل روز ناظر به واقعیت‌های زندگی را به شکل فرآورده‌های علمی و فکری در خدمت نظام اسلامی درآورد.

و این چنین است که در دهه‌های پس از انقلاب در محیط‌های دانشگاهی شاهد نسل جوان" خوش‌روحیّه، امیدوار، شجاع، دارای اعتمادبه‌نفس، دارای ایمان، دارای روحیّه‌ آینده‌نگر و دارای روحیّه‌ی خدمت" هستیم.

جوانانی که با بهره‌گیری از مراجع فکر دینی و سیاسی مورد اعتماد و اطمینان 2 در عرصه‌های علم و دانش و دینداری درخشیدند و با محصولات علم و فناوری خود افتخار آفریدند و به نسلی از دانشمندان متعهد و دیندار تبدیل شدند که موفقیت‌های چشمگیر خود را با مهر شهادت مزین و با اهدای خون خویش پیشرفت‌های علمی را برای نسل‌های آینده انقلاب تضمین کردند.

در پی وحدت اهالی حوزه و دانشگاه در سال‌های پس از انقلاب نه تنها در شعار بلکه در هدف و محتوا، به گونه‌ای که امروز بسیاری از حوزویان از علوم دانشگاهی بهره منداند و بسیاری از دانشگاهیان از علوم حوزوی سیراب، در صدها دانشگاه جامع و هزاران دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح کشور ده‌ها هزار هیئت علمی بار سنگین پیشبرد علوم پایه و ساختن بنای محکم علوم انسانی اسلامی و تربیت علمی و دینی نسل های انقلاب را بر دوش دارند.

به همین دلیل می‌توان گفت با بصیرت و هوشیاری دانشگاهیان، هجمه سنگین دشمن علیه دانشگاه و دانشجو با امید و تکیه به نسل جوان دانشجوی راغب به علم و تحقیق و اساتید متعهد و با ایمان طرفی نخواهد بست.

در این میان "کسانی که تبلیغ می‌کنند جوان دانشجوی ما از ارزش‌های دینی روی برگردانده و یا سعی می‌کنند این مسئله تحقق پیدا کند، راه خطا طی می‌کنند و البته ناکام هم خواهند شد". بعضی حرکت‌های ناموزون و نامتناسب مانند تدارک اردوهای دانشجویی به اروپا و یا برپایی جشن و پایکوبی مختلط در محیط های دانشجویی به بهانه جذب دانشجو، به گونه‌ای که موجب تذکر جدی ولی امر مسلمین به مسئولین آموزش عالی شد، وصله ناهمرنگی است که با توجه به فرهنگ عمیق دانشجویی پس از انقلاب دیری نخواهد پایید.

مسئولان توجه داشته باشند که چشم پوشی از این تخلف‌ها و تأیید هر چند ضمنی این حرکات پیامدهای سنگینی در پیشگاه الهی و قضاوت ملت شریف ایران برای آن ها خواهد داشت.

گرچه در مقایسه با دانشجویان کشورهای دیگر "بحمد الله دانشجوهای ما امروز جزو برترین دانشجوها هستند، نه فقط از لحاظ ذهن و علم بلکه حتی از لحاظ صفا، معنویت و ایمان" اما در جنگ نرمی که امروز در گیر آن هستیم، دانشجویان آماج حمله‌های ناجوانمردانه دشمن هستند و به همین دلیل برنامه ریزی دقیق و پرمحتوا و اجرای آن از سوی دست اندرکاران به ویژه مسئولان آموزش عالی با استفاده از دانشجویان متعهد و انقلابی به عنوان افسران جوان و استادان متعهد و انقلابی به عنوان افسران ارشد این جبهه ضروری به نظر می‌رسد.

دشمن نقشه‌های خطرناکی برای دانشگاه و دانشجویان ما دارد. دشمن پیشرفت علمی ما را برنمی‌تابد و درصدد است پیشرفت‌های دهه‌های اخیر را تحت الشعاع قرار دهد. دانشجویان عزیز حرکت پرشتاب علمی را با جدیت پی گیرند زیرا "کلید اصلی بازکردن قفل‌های گوناگون اهمیت دادن به علم است." یکی دیگر از نقشه‌های دشمن ایجاد روحیه بی تفاوتی در دانشجویان است در حالی که شأن دانشجو این است که عدالت را بخواهد و حرفش را روشن و صریح و آشکار بزند و دچار سیاسی‏ کاری نشود.

لازم است در میدان‌های پیش رو دانشجویان عزیز یکپارچگی خود را در محیط دانشگاه حفظ کنند و نگذارند عناوین مختلف بین صفوف یکپارچه آنها جدایی بیندازد وعلی‌رغم اختلاف بعضی از سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها، همه در فضای وسیع انقلاب به حبل متین الهی چنگ زنند و متفرق نشوند.

این حرکت منسجم و صحیح دانشجویی با تبعیت از ولی فقیه امام خامنه‌ای ادام الله ظله العالی در برهه‌های مختلف از جمله در انتخابات‌های پیش رو خطرات بالقوه دشمنان انقلاب را خنثی خواهد کرد.

دانشجو با صراحتش و با وارستگی در اثر عدم آلودگی به دنیا چشم بینای انقلاب است و لازم است در ابعاد مختلف در پیگیری ارزش‌های انقلاب پایدار و استوار باشد و همان گونه که تاکنون نیز نشان داده است بدون سیاسی کاری و ملاحظات جناحی تذکرات مشفقانه خود را به مسئولان گوشزد کند و با اتکال به خدای متعال پیش رود.

جوانان عزیز دانشجو بدانند به رغم بعضی تنگ نظری‌ها و خود کم بینی‌ها که از بعضی دیده و شنیده می‌شود آینده روشن در افق‌های دوردست متعلق به آنهاست و تمدن نوین اسلامی که زمینه ساز ظهور (ولیعصر عجل الله تعالی فرجه) است به دست توانای آنها ساخته خواهد شد. شرط دستیابی به این اهداف تکیه به خدای بزرگ و اعتماد به وعده‌های او است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حماسه پایداری (به مناسبت روز صنعت دفاعی)