سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتراض مردم علیه برنامه صرفه جویی دولت ونزوئلا


اعتراض مردم علیه برنامه صرفه جویی دولت ونزوئلاایرنا/ همزمان با آغاز اجرای طرح دولت ونزوئلا برای تعطیلی اداره ها و سازمان های دولتی به مدت 5 روز در هفته برای رویارویی با بحران انرژی که موجب قطع برق روزانه شده است، گزارش هایی از غارت و تظاهرات خشونت بار در ونزوئلا منتشر شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس از کاراکاس، نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا سه شنبه اعلان کرد که دولت این کشور به منظور صرفه جویی در مصرف برق، هفته کاری را برای کارکنان دولت به 2 روز در هفته، کاهش می دهد.
به این ترتیب میلیون ها کارمند دستکم در 2 هفته آینده فقط روزهای دوشنبه و سه شنبه به سرکارهایشان خواهند رفت.
رسانه های محلی در پی این اعلان دولت از وقوع اعتراض های گسترده در شهرهای اطراف ونزوئلا، سنگربندی های خشم آلود و اقدام افراد به غارت نان و دیگر مواد کمیاب غذایی، گزارش دادند.
دولت ونزوئلا اعلان کرده است که سطح آب پشت بزرگترین سد این کشور به علت خشکسالی شدید تقریبا به پایین ترین سطح کاهش یافته است.
هر چند که به گفته کارشناسان، عدم برنامه ریزی صحیح و تعمیر و نگه داری این سد نیز در این امر تاثیر منفی داشته است.
دولت ونزوئلا روز سه شنبه برای مقابله با بحران کمبود برق در کشور، به کارمندان بخش دولتی اعلام کرد که از چهارشنبه تا جمعه از مرخصی استفاده کنند و با احتساب این که روزهای شنبه و یکشنبه نیز تعطیل رسمی می باشد، فقط 2 روز در هفته کار کنند.
«آریستوبولو ایستوریز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه در سخنان تلویزیونی گفت، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بخش دولتی، به استثنای کارهای اساسی و ضروری، هیچ کاری انجام نخواهد شد.
دولت ونزوئلا پیش تر به منظور مقابله با بحران شدید کمبود انرژی، برق 10 استان پرجمعیت این کشور را به مدت 40 روز، روزانه چهار ساعت قطع کرد.
فرستادن کارمندان به مرخصی یک هفته ای نیز از دیگر تدابیر قبلی دولت ونزوئلا برای مقابله با بحران کمبود برق در این کشور بود.
مخالفان دولت ونزوئلا تشدید بحران انرژی را نتیجه سال ‌ها سوء مدیریت دولت چپگرای این کشور می دانند.
کاهش بهای نفت ضربه سنگینی به اقتصاد ونزوئلا وارد کرد که بخش اعظم درآمد خارجی اش از صادرات نفت تامین می ‌شود.
ونزوئلا با وجود داشتن بزرگترین ذخایر نفت جهان از سال 2010 با بحران انرژی مواجه شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
با این برنامه در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید