استفاده از داروهای اعتیاد آور برای لاغری، عامل افزایش آمار اعتیاد در زنان


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: استفاده از ظرفیت هنر برای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا جزینی که در آیین اختتامییه نخستین جشنواره استانی طراحی پوستر پیام‌های تصویری پیشگیری اولیه از اعتیاد در محل تالار فردوسی فرهنگ‌سرای جهاددانشگاهی مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این جشنواره به دنبال افزایش یادگیری اجتماعی از طریق هنر است که کاری بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هنر در دستور کار ما قرار دارد و با دانشگاه هنر تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه برای حل مشکلات گرایش به مصرف مواد مخدر استفاده کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از طرف دیگر کتابخانه‌های انسانی یعنی انسان‌های با تجربه در این مسیر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و ما باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جزینی اظهار کرد: هرکسی هرکاری که می‌تواند در حوزه پیشگیری انجام دهد را بایستی با تمام توان انجام دهد. ما در جامعه با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم و اعتیاد اولین آسیب اجتماعی ما به شمار می‌رود و ما در مبارزه با مواد مخدر پنج راهبرد داریم که اصلی‌ترین آن‌ها پیشگیری است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از سال گذشته به دنبال اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر هستیم و پیشگیری را در سه بخش مد نظر داریم که شامل پیشگیری محیطی، پیشگیری عمومی و پیشگیری موردی می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام سازمان‌هایی که عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند به این موضوع اهمیت داده‌اند و توجه به موضوع مبارزه با مواد مخدر در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است.

جزینی گفت: طبق نظر رهبری در این پنج ساله ما بایستی 25 درصد اعتیاد را کاهش دهیم و این یعنی سالانه پنج درصد که کار سختی است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تصریح کرد: ما رشته پیشگیری از اعتیاد را طراحی کرده‌ایم و کارشناسی و کارشناسی ارشد آن به راه افتاده و در حال طراحی دکترای تخصصی آن هستیم که ان‌شاءاله اقدام موثری خواهد بود.

وی افزود: پیشگیری امروز به عنوان یک استراتژی مهم مطرح شده است و از طرفی سند جامع پیشگیری از اعتیاد را طراحی کردیم که بر روی سایت ما قرار دارد.

جزینی اظهار کرد: بودجه 20 میلیارد تومانی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در نظر گرفته شده است که البته کافی نیست ولی ما با اقداماتی از جمله تشکیل مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر به دنبال آن هستیم که تمام جامعه هدف را پوشش دهیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: برای رسیدن به اهدافمان به دنبال افزایش سواد عاطفی هستیم که افزایش مهارت عاطفی را به دنبال دارد همچنین مهارت ارتباطی باید افزایش پیدا کند و در کنار آن افزایش سواد رسانه‌ایست و در کنار آن افزایش سواد آموزش و پرورش به معنی روش‌های تربیتی فرزندان است.

وی تصریح کرد: باور غلطی وجود دارد که مثلا برای لاغری از داروهای اعتیادآور استفاده می‌کنند یا در کنار آن استفاده از برخی قرص‌ها برای درس خواندن که وجود این باورهای غلط پنج درصد اعتیاد بانوان را به 10 درصد رسانده است و این موضوع اهمیت فرآیند پیشگیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سایت تخصصی ترک اعتیاد در نهمین همایش دانش و اعتیاد