سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرلشکر باقری: تکفیری‌ها سرنوشتی مانند صدام پیدا خواهند کرد


سرلشکر باقری: تکفیری‌ها سرنوشتی مانند صدام پیدا خواهند کردتسنیم/ معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: استکبار از طرفی تکفیری‌ها را گردهم آورده‌اند و از طرفی در یمن از عربستان علیه مقاومت مردمی یمن حمایت می‌کنند غافل از اینکه نهایتاً سرنوشتی مانند صدام پیدا خواهند کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری ظهر امروز در یادواره شهدای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در اهواز برگزار شد اظهار داشت: آشنایی جوانان این سرزمین با تاریخ کشورشان یک ضرورت است و آنها را با رشادت‌های رزمندگان ایرانی آشنا می‌کند.

وی افزود: همه می‌دانیم اگر شهامت و رشادت رزمندگان اسلام نبود امروز میهن اسلامی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد آن هم با توجه به آغاز دفاع مقدس در زمانی که کشور پس از انقلاب اسلامی همچنان درگیر تشکیل سازمان‌های کشوری بود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سلحشوری و نقش برجسته رزمندگان در واحدهای اطلاعات عملیات نیز گفت: فرزندان ایران اسلامی در اطلاعات عملیات در جبهه اقدامات دشمنان را شناسایی می‌کردند و نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: سربازان اسلام در دوره دفاع مقدس توانستند علاوه بر دفاع از مرزهای خاکی کشور از مرز اعتقادی خود با دشمنان نیز دفاع کنند و جنگ تحمیلی 8ساله ما نخستین جنگی بود که نتوانستند گوشه‌ای از این سرزمین را جدا کنند.

سرلشکر باقری درباره حمایت همه‌جانبه استکبار از رژیم صدام گفت: پیروزی‌ها و پایمردی‌های رزمندگان اسلام با وجود همه حمایت‌های کشورهای بزرگ دنیا از بعثی‌ها رقم خورد.

وی راجع به نقش رزمندگان اطلاعات عملیات در شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف دشمنان نیز گفت: این نیروهای مخلص راه‌های دشمن را بررسی می‌کردند و برای جلوگیری از پیشروی آن راهکار ارائه می‌دادند.

معاون ارکان ستادکل نیروهای مسلح در مورد تشکیل سریع اطلاعات عملیات سپاه گفت: در‌‌ همان اوایل جنگ یگان‌های اطلاعات عملیات متشکل از رزمندگان آموزش دیده و باتجربه در مناطق مختلف خوزستان تشکیل شد و توانستند با شیوه مؤثری به فرماندهان کمک کنند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس در خوزستان عملیات‌های بزرگی نظیر خیبر و بدر در منطقه هور انجام شد که نقش واحدهای اطلاعات عملیات در روند موفقیت آمیز این عملیات‌ها برجسته بود.

وی با توجه به نقش مناطق مختلف خوزستان در دفاع مقدس بیان کرد: در آن دوران رزمندگان ما در شهرهایی مانند خرمشهر، آبادان و سوسنگرد مبارزه می‌کردند.

سرلشکر باقری درباره جنگ‌های نیابتی از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی و جبهه مقاومت نیز گفت: دشمنان اسلام دست از اقدامات خود برنداشتند و با تشکیل گروه‌های تکفیری دست به راه‌اندازی جنگ نیابتی زدند.

وی گفت: آنها از طرفی تکفیری‌ها را گردهم آورده‌اند و از طرفی در یمن از عربستان علیه مقاومت مردمی یمن حمایت می‌کنند غافل از اینکه نهایتاً سرنوشتی مانند صدام پیدا خواهند کرد.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به سرنوشت ظالمان در تاریخ گفت: حوادث قبل از ما نشان داده همواره پایداری و ایستادگی رزمندگان اسلام همراه با سختکوشی با یاری خداوند همراه بوده و نهایتاً نیز پیروز است.





منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
بازدید سرلشکر باقری از اماکن تاریخی و مذهبی استانبول